Klacht Wehkamp.nl: Bestelling zoek maar dit wordt niet gemeld

sad Niet opgelost
S. van Zuylen

Vrijdag 12/6 een bestelling geplaatst, deze zal de volgende dag worden bezorgd. Zaterdag krijg ik de melding dat er een 'storing' is geweest en het pakket binnen 2 dagen wordt bezorgd. Op zich netjes dat dit per mail en per sms (bericht) wordt gemeld.
Zaterdag plaats ik ook een bestelling voor mijn zoon die helaas een dag te laat bedenkt iets nodig te hebben (anders had het in een keer gekund).
Maandagavond wordt het pakket voor mijn zoon bezorgd. Ik denk eerst dat mijn bestelling daar ook bij zal zitten, maar na openen van de doos blijkt dit niet het geval.
Ik klim in de chat en meld dat ik mijn bestelling niet heb ontvangen (hebt ook al in Mijn Wehkamp geconstateerd dat het niet is verstuurd).
Krijg als reactie dat er een sorteerfout is gemaakt, en het pakket zoek blijkt te zijn. De medewerker van de chat geeft aan dit door gaan zetten naar de betreffende afdeling voor onderzoek. Okay, het is dus al bekend dat mijn pakketje weg is, waarom niet even de moeite mij dit te melden?
Er wordt voorgesteld om de bestelling opnieuw te plaatsen. Er wordt met geen woord gerept hoe het dan gaat met de betaling van de eerdere bestelling. Daar moet ik dus om vragen. Krijg als logische reactie dat dit wordt teruggestort (gaat altijd enkele dagen overheen).
Ik besluit de bestelling opnieuw te plaatsen, maar kan niet kiezen voor achteraf betalen, terwijl die mogelijk in een van de bestelschermen wel wordt gemeld. Ik heb geen zin meer om daar weer over te gaan klagen.
Ik verwacht eigenlijk dat Wehkamp die bestelling voor mij in orde maakt en dan de betaling achterwege laat omdat ik de 1e bestelling al heb geplaatst. Helaas, die optie wordt niet aangeboden...

Tenslotte nog dit: Veel gaat goed met de bestellingen, dat zal ik ook eerlijk vermelden. Maar als het dan mis gaat, heb ik het idee dat ik overal achteraan moet zitten, bewust moet vragen "hoe zit het dan met...".
Dan krijg ik het gevoel dat ik 'maar een klant' ben.
Bij andere internetshops heb ik dat gevoel niet. Daar krijg ik het gevoel op handen gedragen te worden. En eigenlijk het enige wat ik wil is dat het betreffende bedrijf zelf al een oplossing of oplossingen bedenkt zonder dat ik er naar hoeft te vragen.

Dezelfde bestelling nog een keer versturen, zonder dat ik nu weer hoef te betalen. Terugstorten van het geld hoeft van mij dan niet. Dat vind ik klantvriendelijk. En is nog effici├źnter ook.

S. van Zuylen
    Ik heb liever dat jullie hier reageren, omdat ik de melding niet voor niets op klachtkompas heb vermeld. Alvast bedankt.
    Overigens had ik in de chat met een van de medewerkers van Wehkamp al mijn klacht gemeld, maar het enige dat ik te lezen kreeg was excuses. De enige actie die is genomen is het doorzetten van een onderzoek naar de afdeling om na te gaan wat er is mis gegaan. Wat er mis is gegaan, interesseert mij niet zo, omdat dit iets intern is bij Wehkamp. Ik heb liever dat er wordt mee gedacht om mijn nieuwe bestelling te plaatsen zonder nog een keer te betalen.

Sandra
    Wehkamp.nl
    Goedemiddag Sandra,

We willen graag kijken of wij een mogelijkheid hebben om de bestelling opnieuw voor je te plaatsen, zodat je niet dubbel betaald. Echter zijn wij hiervoor jouw klantgegevens (klantnummer+geboortedatum) nodig, dit mag je e-mailen naar socialmedia@wehkamp.nl

Alvast bedankt!

Webcareteam wehkamp
    S. van Zuylen
    Ik heb de bestelling al geplaatst. Die oplossing had direct aangeboden moeten worden tijdens chat. Ik heb dus nu vandaag een bestelling ontvangen en dubbel betaald. Ik mail jullie mijn klantnr en geboortedatum, misschien lukt het om de 1e betaling zsm terug te storten.
    S. van Zuylen
    Misschien kan Wehkamp ook nog even aangeven waarom ik van de optie 'achteraf betalen' geen gebruik kan maken?
    S. van Zuylen
    Update: zojuist staat DHL aan mijn deur met het verdwenen pakketje????
    Gewoon maar terugsturen Wehkamp?
    Wehkamp.nl
    Goedemorgen,

Wat fijn om te lezen dat jouw bestelling inmiddels terecht is. Het kan soms voorkomen dat jouw bestelling op de verkeerde locatie ligt en later wordt bezorgd. Wil je deze update rechtstreeks aan onze klantenservice doorgeven? Via die weg kunnen wij het onderzoek afsluiten en kosteloos een ophaalafspraak voor je inplannen. Alvast bedankt voor je medewerking.

Wij zien je bericht graag tegemoet. Nog een fijne dag toegewenst en uiteraard veel plezier met je bestelling.

webcareteam Wehkamp

S. van Zuylen
Geld teruggestort. Onderzoek naar verdwijning pakket moet denk ook nog worden afgerond (hoe heeft het zover kunnen komen). Slot: uiteindelijk is het pakketje als nog geleverd. Er is geen communicatie geweest vanuit Wehkamp hierover. Ook niet na dat ik heb gemeld dat het pakketje bij was bezorgd (behalve dan een dank mail dat ik het gemeld had). Het geld is uiteindelijk volgens de normale procedure terug gestort, door het retourneren hiervan.

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?