Klacht Wehkamp.nl: Gemaakte afspraak over terugbetaling niet nagekomen

familie-Link

Op 31 maart heb ik een logitech Muis bij wehkamp gekocht. Dit bleek helaas een andere te zijn dan op de foto werd aangegeven. Ik heb deze vooruit betaald, inclusief 2 vvv bonnen van samen €25
Ik heb de muis retour gestuurd omdat het niet dezelfde Muis was als van de foto. Vervolgens krijg ik de bonnen terugbetaald als wehkamp tegoed en de rest krijg ik terug op mijn rekening Normaal zou ik kunnen begrijpen dat ze cadeaubonnen terug betalen als tegoed. Maar ik zelf bestel nooit bij Wehkamp. De enige rede waarom ik daar de muis kocht was omdat ze aangaven het oude model te verkopen. Soms kan het product inderdaad iets afwijken van de foto. Maar dacht dat dit hier niet het geval zou zijn omdat ze hier zowel het oude als het nieuwe model aanboden op de website. Ik heb gelijk de klantenservice gebeld. Hier kreeg ik te horen dat bij een retourzending het bedrag van de cadeaubon normaal word terug geboekt als Wehkamp tegoed. Maar aangezien de fout bij Wehkamp lag zouden ze voor mij een uitzondering maken en het tegoed van de vvv bon terugstorten op mijn rekening. De medewerker die ik heb gesproken zou dit ook als aantekening vermelden bij mij. Tot ik vandaag een mailtje kreeg dat het bedrag van de vvv bonnen verwerkt is naar Wehkamp tegoed. Ik heb diverse keren Wehkamp proberen te bellen en dan word ik na een half uur in de wacht eruit gegooid en via chat zijn ze niet bereikbaar.

Ik wil geen tegoed op mijn account, maar het geld terug op mijn betaalrekening. Ik ga de muis elders bestellen en daar waren die vvv bonnen ook voor bedoeld

Wehkamp.nl
    Goedenavond,

Wat spijtig om te lezen dat u zo ontevreden bent.
    Wilt u uw klantnummer of uw e-mailadres + geboortedatum mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan nemen wij uw klacht verder in behandeling.

Webcareteam Wehkamp
    familie-Link
    Inmiddels gemaild. Hier ook even een verduidelijking van mijn klacht

Jullie maken een fout door een verkeerd artikel aan te bieden, ik stuur het artikel vervolgens terug en ik krijg vervolgens een deel van het geld terug als tegoed. Oftewel jullie bieden een verkeerd artikel aan en vervolgens geef ik geld uit aan een artikel wat er niet is dus ik stuur het terug. En nu word ik dus verplicht om €25 bij jullie uit te geven doordat jullie een foutief artikel te koop aanbieden
    Wehkamp.nl
    Goedemorgen,

Wij hebben het bericht met uw gegevens ontvangen en nemen uw klacht in behandeling. Ik wil u vragen om de communicatie via mail te laten verlopen om het overzicht te behouden.

Webcareteam Wehkamp

familie-Link
Ondanks de misleiding vinden ze dat ze gewoon hun beleid volgen. Dus schijnbaar is dit normaal bij wehkamp. Iemand een artikel laten bestellen wat ze niet kunnen leveren. Maar vervolgens krijg je een deel van het aankoopbedrag terug als tegoed omdat het een cadeaukaart betrof. Dus eerst word je misleid en vervolgens verplicht om €25 daar te besteden. Hadden jullie gewoon de correcte informatie op de website vermeld had ik nooit een aankoop gedaan bij jullie en dan had ik mijn vvv tegoed nog gehad en was ik ook niet verplicht om bij jullie nu een aankoop te doen van €25

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?