Opgelost door Wehkamp.nl: goed werkende telefoon met gegevens word vernietigd.

sad Opgelost
telefoonloos

goed werkende iPhone waar scherm los laat opgestuurd voor reparatie.
telefoon zit nog in garantie nog geen jaar oud. dus dachten wij er goed aan te doen om hem te repareren voordat er meer kapot ging.
krijgen een mail dat we het geld terug krijgen.
blijkt telefoon niet te maken of het duurt te lang.
Wehkamp gebeld of we de telefoon ook nog terug krijgen i.v.m. gegevens die er nog op staan. Deze gegevens erop laten staan omdat het alleen om het scherm ging en wij ervan uit gingen dat we hem terug kregen
blijkt de telefoon al in vernietiging fase te zitten bij Apple reparatieservice en het proces niet meer te stoppen is door Wehkamp.
geloof dat het toch nog steeds ons eigendom is of zien wij dat verkeerd.
tevens word er door Wehkamp 20 euro in mindering gebracht omdat we de dag waarde terug krijgen.
wat ons dan persoonlijk het meeste stoort is dat wij hier niet op de hoogte zijn gebracht en geen kans hebben gehad over de reparatie te beslissen.
Het is dat hij nog in de garantie zat anders hadden we hem niet terug gestuurd naar Wehkamp en elders laten repareren.

telefoon terug voor de gegevens en volledig bedrag terug gestort krijgen.

Wehkamp.nl
    Goedenavond,

Bedankt voor je bericht. Spijtig om te horen dat er een klacht is ontstaan op de Iphone binnen een jaar. Zodra een klacht is aangemeld ontvang jij via de mail van ons een bevestiging. Hierin staat op pagina 2 het volgende: Wij gaan bij het repareren van jouw artikel uiterst zorgvuldig te werk. Het kan echter voorkomen dat reparatie van opslagmedia (harde schijven, geheugenkaarten etc.) niet mogelijk is zonder dat er data verloren gaan. Behalve in het geval van opzet of grove schuld, is wehkamp niet aansprakelijk voor geheel of gedeeltelijk verlies van data bij reparatie van defecte artikelen. Het kan ook voorkomen dat jouw artikel niet te repareren is en dat dit moet worden vervangen. Het defecte artikel wordt dan aan de leverancier teruggezonden of vernietigd. In dat geval krijg je jouw artikel (met daarop jouw data) dus niet retour. Daarom adviseren wij je, indien mogelijk: ervoor te zorgen dat er geen privé- en/of vertrouwelijke bestanden aanwezig zijn op het product dat je opstuurt. altijd een kopie te maken van de data en gegevens die je wil bewaren, voordat je het artikel ter reparatie aanbiedt.

Ik snap dat het een erg vervelende situatie is. Echter kunnen wij de telefoon niet retour sturen. Mijn excuses hiervoor.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

webcareteam wehkamp

telefoonloos
Volledig bedrag terug gestort gekregen verdere telefoon vernietigd helaas. Dus niet volledig opgelost. Kan wehkamp wel niets aan doen maar overleg met de klant wat die wil of een nieuwe of retour zonder reparatie. Want echt alleen het glas zat los verder prima telefoon. En of het mobiel echt vernietigd door iPhone blijf ik me afvragen.

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?