Klacht Wehkamp.nl: Graag verwijdering van al mijn gegevens bij Wehkamp (zesde poging).

J. Oskam

Het betreft mijn eis dat Wehkamp mijn klantaccount uit het bestand verwijdert en mij tevens meldt, dat al mijn gegevens uit al hun bestanden zijn verwijderd. Reeds vijf keer heeft Wehkamp mij gemeld, dat mijn account is verwijderd en even zo vele keren is dat niet het geval. Nog steeds zijn gegevens van mij in mijn oorspronkelijke account terug te vinden en dat wil ik per se niet. Bovendien verzoek ik Wehkamp mij te melden of Wehkamp een functionaris bescherming persoonsgegevens heeft aangesteld in het kader van de AVG. Zo ja: waar kan ik haar of hem bereiken?

1. Totale verwijdering van mijn account.
2. Toezegging van Wehkamp dat al mijn gegevens bij Wehkamp uit al hun systemen zijn verwijderd.
3. Melding van Wehkamp of Wehkamp al of niet een functionaris bescherming persoonsgegevens heeft aangesteld en zo ja wat diens mailadres is.

Wehkamp.nl
    Goedemorgen,

U hebt al meerdere malen uw beklag gedaan wat betreft het verwijderen van uw klantgegevens. Wij hebben u dan ook al meerdere malen aangegeven dat uw account verwijderd is. Dit is zowel door ons als klantenservice gedaan als onze financiële afdeling. Zo hebben wij uw adres, geboortedatum, e-mailadres en wehkamp.nl account verwijderd. Dat u uw gegevens op de één of andere manier nog in kan zien, kan te maken hebben met het feit dat klantgegevens nog niet reeds definitief verdwenen zijn uit alle klantsystemen. Hierbij gaat het niet om uw persoonlijke gegevens, maar om uw bestellingen.

Mocht u verder nog vragen hebben, zou ik u adviseren om te reageren op de mails die al naar u verzonden zijn. Zo heeft onze financiële afdeling u gistermiddag nog een mail verzonden.

webcareteam wehkamp
    J. Oskam
    Citaat uit het antwoord van Wehkamp: "Wij hebben u dan ook al meerdere malen aangegeven dat uw account verwijderd is." "Zo hebben wij uw adres, geboortedatum, e-maildres en Wehkamp.nl account verwijderd.... Dat u uw gegevens op de een of andere manier nog kan inzien, kan te maken hebben met het feit dat klantgegevens nog niet definitief verdwenen zijn uit alle klantsystemen. Hierbij gaat het niet om uw persoonlijke gegevens, maar om uw bestellingen." Maar! Het account bestaat nog steeds!
    Dus: voorgaande bestellingen, naam, adres en woonplaats acht Wehkamp niet te behoren tot mijn persoonlijke gegevens. Daar denkt de wet overigens anders over, en de AVG is daarin nog duidelijker. Bovendien heb ik geeist dat Wehkamp al mijn gegevens uit hun systemen verwijdert. Impliciet geeft het antwoord aan, dat dat niet gebeurd is ("..klantgegevens nog niet definitief verdwenen zijn uit alle klantbestanden...")
    Ook heb ik gevraagd of Wehkamp een functionaris bescherming persoonsgegevens heeft aangesteld. Op die vraag krijg ik geen antwoord.
    Dus ook voor de zesde keer voldoet Wehkamp niet aan mijn eisen.

J. Oskam
1. Verwijdering van mijn account bij Wehkamp. 2. Verwijdering van al mijn klantgegevens in de bestanden van Wehkamp en een harde toezegging van Wehkamp dat dat is gebeurd. 3. Beantwoording van de vraag of Wehkamp een functionaris bescherming persoonsgegevens heeft aangesteld of niet.

Ook een klacht indienen over ?