Opgelost door Wehkamp.nl: ondeugdelijke tablet

MH

In januari 2014 kocht ik een tablet bij Wehkamp. In augustus is de tablet defect gegaan: terwijl het in de nacht aan de oplader lag is het scherm gebarsten (te strak in de sponning?). Het defect is dus zonder enige handeling van mijn kant ontstaan.

Ik heb de tablet naar Wehkamp gezonden voor reparatie of vervanging. De reactie van Wehkamp was dat dit niet onder de fabrieksgarantie valt en dat ik de reparatie zelf moet betalen (reparatie is overigens duurder dan de tablet). Ik heb vervolgens Wehkamp opnieuw aangesproken op hun verplichting om mij een deugdelijk product te leveren. Bij een deugdelijke tablet barst het scherm niet spontaan. Omdat Wehkamp de verkoper is doet het voor mij niet terzake of het onder de fabrieksgarantie valt. De reactie van Wehkamp was dat ik de kosten van de reparatie maar moest claimen bij mijn inboedelverzekering. Dat is toch te gek voor woorden..

Ik wil een deugdelijk product. In dit geval betekent dat een kostenloze reparatie of vervanging door een alternatief dat tenminste gelijkwaardig is.

Wehkamp.nl
    Ik vind het vervelend dat het scherm van de tablet is gebroken.
    Heeft u van onze reparatiedienst ook een rapport gekregen en de foto's van de tablet?
    In het rapport is te lezen dat er sprake is van val en/of stootschade en helaas valt dit niet onder de garantievoorwaarden.
    In het algemeen, en dit is ook te lezen op de site van consuwijzer, heeft de tablet het de eerste 6 maanden het goed gedaan, dus is er een deugdelijk product geleverd.Na deze 6 maanden dient u zelf te bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.Mocht u nog nadere informatie nodig hebben zoals de foto's en het reparatierapport dan horen wij dit van u en zorgen ervoor dat u deze opnieuw toegezonden krijgt.Met vriendelijke groeten,Webcareteam
    wehkamp.nl
    MH
    Dank voor uw reactie. Ik heb geen rapport of foto's ontvangen van uw reparatiedienst. Ik bestrijd ten stelligste dat er sprake is van val- of stootschade. De schade is zoals ik eerder aangaf zonder enige handeling van mijn kant ontstaan. Ik zie niet in op welke manier ik kan bewijzen dat ik de tablet niet heb laten vallen.
    Als vaste klant ben ik erg ontevreden over de manier waarop u met dit defect omgaat. Ik kijk uit naar uw voorstel voor een manier waarop we hier samen uit kunnen komen.
    Wehkamp.nl
    Deze foto's en het rapport zal ik naar u toesturen zodat u kunt zien wat er door de reparatiedienst is geconstateerd.
    Uw reactie op de foto's en het rapport zie ik tegemoet.Met vriendelijke groeten,Webcareteam
    wehkamp.nl
    MH
    Dank u voor foto's. Het is mij een raadsel hoe de reparatiedienst kan beweren "door een val/stoot of abnormaal gebruik", want die bewering is gewoon niet waar. Ik herhaal dat de schade is ontstaan buiten mijn toedoen. De zinsnede "door druk of beknelling" steunt mijn vermoeden dat het venster te strak in de sponning zat. Ik vind het erg onbevredigend dat u uw verantwoordelijkheid ontloopt. Ik zou het erg op prijs stellen als u mij een voorstel doet voor hoe we er samen uit kunnen komen.
    MH
    Nadat een vriendelijke dame van de klantenservice mij belde zijn Wehkamp en ik tot overeenstemming gekomen. Niet zoals ik wilde, maar het moet maar zo.

MH

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?