Opgelost door Wehkamp.nl: Onrecht lang gestraft door Wehkamp

martin

In 2013 is mijn werkgever failliet gegaan en ben ik tot overmaat van ramp ook nog ziek geworden met tot gevolg financiele problemen. Destijds had ik een 'balans rekening' bij Wehkamp, onze financiele adviseur heeft destijds geholpen orde op zaken te stellen en heeft met Wehkamp een regeling getroffen waarbij we middels een bedrag ineens hebben voldaan om van de schuld af te komen.
Nu bijna 3 jaar, heb ik sinds een tijd een nieuwe baan en lieve vriendin, ook de gezondheid is weer goed. Nu willen we een woning kopen maar blijkt geen enkele hypotheekverstrekker ons te willen accepteren omdat er een registratie is van Wehkamp. Het kan nog meer dan 2 jaar duren voor deze automatisch alsnog komt te vervallen maar daar kunnen we niet op wachten. Los van het feit dat we door Wehkamp nooit zijn geinformeerd over deze BKR registratie vinden we dit een oneerlijke en te harde straf. We kunnen nu niet verder enkel en alleen omdat we in 2013 een financieel probleem hebben gehad.

Verwijdering van de BKR registratie door Wehkamp. Immers is het probleem opgelost en zijn we de destijds gemaakte afspraak met Wehkamp keurig nagekomen.

Beste [naam verwijderd door moderator],

Begrijpelijk dat tot enige frustratie lijdt. Allereerst onze excuses voor het feit dat het voor u niet duidelijk is geweest welke consequenties aan een achterstand vastzitten. Echter wordt er bij een achterstand wel een melding gemaakt bij het BKR. Dit feit is onveranderlijk.

Wellicht dat u deze kwestie neer kunt leggen bij Wehkamp Finance. Ook over een BKR registratie en verdere afhandeling hiervan kunnen zij u verder informeren. Het telefoonnummer wat u kunt gebruiken is: 038 426 46 65.

Ik hoop u hierbij goed genoeg geinformeerd te hebben en wens u een fijne dag toe.

webcare team wehkamp
    martin
    Bedankt voor uw reactie. Ik heb reeds telefonisch contact gehad met de afdeling Finance en de klantenservice, deze gaf aan dat wel een oplossing mogelijk was. De collega van de afdeling Finance zei echter dat niets mogelijk was. We vinden dit oneerlijk, we worden nu bijna 3 jaar na data nog gestraft voor iets waarvan we dachten dat het netjes opgelost was. De consequentie voor ons is zo groot nu!
    martin
    Inmiddels nogmaals contact gehad met Wehkamp, afdeling Finance. Er is een oplossing geboden, wanneer we het bedrag alsnog voldoen (wat destijds is afgeboekt) zal de BKR codering ook worden opgeheven. Prima deal, immers heb ik nu ook werk.
    Beste Martin,

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij om te horen dat het is opgelost.

Fijne dag verder.

Webcareteam Wehkamp
    Beste,,

Daar zijn we uiteraard ook blij om. Zodra de BKR registratie is verwijderd zal ik dit uiteraard hier bevestigen.
    Beste [naam verwijderd door moderator],

Vol verwachting wachten we af, in hoop op een goede afloop.
    We zien graag je bevestiging tegemoet!

Webcareteam Wehkamp
    martin
    Wat een eerlijke en fantastische klantenservice bij Wehkamp. Wanneer ieder bedrijf zo met haar klanten zou omgaan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Keurig en naar ieders tevredenheid opgelost. Met bijzondere dank aan [naam verwijderd door moderator] van de afdeling finance. Ik kan dit bedrijf in echt alle opzichten aanraden!

martin

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?