Klacht Wehkamp.nl: Opeens niet meer achteraf betalen, zonder uitleg/waarschuwing vooraf

Beste wehkamp,

Ik zag hm hier al voorbij komen.. maar er is niets veranderd tussen januari 2018 en december 2018. Blijkbaar heb ik ook teveel teruggestuurd, gok ik dan, want ik kan opeens niet meer achteraf betalen.

En wat in de klacht die ik tegen kwam van januari 2018, werd gezegd dat het fijn was wanneer je van tevoren gewaarschuwd wordt. Ik heb ook 0 waarschuwing gehad, of een uitleg waarom het niet meer in mijn rijtje opties staat.

Dat valt me flink van wehkamp tegen. Ik ben een trouwe klant en blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd. Jullie leren dus niet van eerdere klachten. Heel heel erg jammer.

Voor mij als student is het fijn om niet voor dingen te hoeven betalen die je niet kunt houden. Omdat het simpelweg niet lekker zit of leuk staat. Ik moet me er wel goed bij voelen denk ik dan. En die kans gaven jullie me. Dus jammer dat dat niet meer kan en dat jullie je klanten niet serieus nemen met een mededeling vooraf. Dit is een onzichtbare actie en ik moet zelf maar uitzoeken waarom de optie is verdwenen. Niet klantvriendelijk.

Vriendelijke Groet,
Mandy Eerdman

Achteraf betalen weer activeren. Of mij vertellen wat ik kan doen om die weer 'terug te verdienen'

Uitleg bieden aan je klanten waarom je bepaalde keuzes maakt en van te voren mensen waarschuwen; je staat nu op ... %. Kies bewust want bij ...% retour halen we je achteraf betalen er af.

Dan help je je klanten bewuster kiezen. Nu is het afstraffen, niet leren.

Wehkamp.nl
    Goedenavond,

Het klopt inderdaad dat de optie voor Achteraf betalen komt te vervallen wanneer er meer dan 80% van de bestelde artikelen retour komen. Dit limiet staat ook uitgelegd op onze site, bij het kopje Retourvoorwaarden op onze klantenservice-pagina.

Er zou ook een mail moeten zijn verstuurd hierover, zodra het retourpercentage hier in de buurt kwam; wellicht dat deze bij de ongewenste mail terecht is gekomen.
    Ik heb deze feedback doorgeven als verbetervoorstel aan een achterliggende afdeling; dat deze regeling (en het percentage) makkelijker zichtbaar zouden mogen zijn in het Wehkamp-account.

De optie van Achteraf betalen zal weer vrij kunnen komen wanneer het retourpercentage van de bestellingen weer onder de 80% is. Dit wordt berekent over de bestellingen van de laatste 12 maanden.

Ik vertrouw je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Webcareteam Wehkamp
    Mandy Eerdman
    Bedankt voor de reactie. Ik heb helaas geen mail gezien. Fijn dat je de feedback doorgeeft. Het zou echt een mooie oplossing zijn wanneer het retourpercentage ergens te zien is. Op een logische plek.

Bij retourvoorwaarden vind ik persoonlijk geen logische plek, omdat je daar pas kijkt wanneer je iets retour gaat opsturen. Niet wanneer je iets gaat bestellen. En daar heb je dan al wel last van je retourpercentage maar wordt er geen uitleg gegeven.

Nogmaals bedankt voor de snelle passende reactie en succes met de aanpassingen,

Vriendelijke groet,
    Mandy Eerdman

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?