Klacht Wehkamp.nl: Recht op geldteruggave geboycot door onterechte eisen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 196003
Gebruiker
Mia
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Nadat ik een bikini heb teruggestuurd in het voorjaar kreeg ik slechts een onderdeel terugbetaald via mijn credit card waarmee ik betaald had.
Klantenservice gebeld, men stuurde me een brief waarin men mij vroeg om een rekeningnummer om op terug te storten. Dat heb ik doorgegeven. Toch kreeg ik mijn bedrag niet terug voordat ik een kopie paspoort en een actuele afschrijving van mijn rekening nummer naar Wehkamp had gestuurd. Daar ik echter met mijn credit card had betaald en het eerste bedrag gewoon hierop teruggestort was vond ik het niet nodig nog meer data te verstrekken. Men had het erover dat ik wel een fraudeur kon zijn die het tegoed van een ander opvroeg. Ik veronderstel dat er geen andere klant zich heeft gemeld die zich voor mij uitgaf.
Willekeurig paspoorten kopien sturen is ongewenst, het paspoort is tenslotte van de staat en bedrijven kunnen daar niet klakkeloos om vragen. Verder is het bedrag nog geen 14,36 euro en ik heb er gewoon recht op.












De oplossing

Gewoon mijn geld terug zonder onnodige bewijzen, het volledige bedrag is immers op 14 april van mijn credit card afgeschreven, het eerste bedrag teruggestort op 28 april, bikini bh. Nu nog het tweede bedrag.

5 reacties

  1. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    We hebben u een email gestuurd.
  2. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    Goedemorgen,

    Wat vervelend om te horen dat het niet goed gegaan is met de uitbetaling van de bikini. Wij hebben u een e-mail toegestuurd, graag verzoek ik u om daar op te reageren dan kunnen wij het zo spoedig mogelijk voor u in orde maken.

    Met vriendelijke groet,
    webcareteam wehkamp
  3. Auteur
    Mia
    Datum
    Er is niets veranderd. Men wil mijn geld niet terugstorten zonder een kopie van mijn paspoort en een kopie van een bankafschrift of bankpas. Ik heb indertijd betaald met een creditcard , men heeft mijn betaling in ontvangst genomen. Men heeft twee keer in een half jaar eenmaal per brief, eenmaal per e- mail gevraagd om een bankrekeningnummer te geven om het geld terug te storten omdat het blijkbaar niet op mijn creditcard meer teruggestort kan worden. Heb ik gedaan toch niets terugontvangen.
  4. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    Goedemiddag,
    Bedankt voor uw terugkoppeling. Ik heb het voor u nagekeken en het bedrag van €14,36 gaat binnen 3 werkdagen teruggestort worden. Ik zou u willen vragen deze termijn even af te wachten.
    Met vriendelijke groet,
    webcareteam wehkamp
  5. Auteur
    Mia
    Datum
    De respons is onder de maat en de hele circus begon gewoon weer opnieuw. Ik heb mijn geld nu eindelijk. Ik heb er echter veel tijd aan moeten spenderen. Een echte reactie op mijn klacht of opmerkingen zijn steeds met een automatisch niet ter zake doende
    reactie beantwoord. Kafkiaans.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mia
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen