Opgelost door Wehkamp.nl: wachmachine stuk

sad Opgelost
Esmee2018

Mijn AEG wasmachine van mei 2015 geeft de ERROR E94. In de handleiding staat : bel leverancier. Dit heb ik gedaan. Wehkamp reageert aan de telefoon met de opmerking : Oh das niet zo moei we laten de monteur contact met u opnemen.
De volgende dag belde de monteur dat ze volgende week komen en dat het minimaal 150 en maximaal 185 euro gaat kosten. En die kosten moet ik betalen, want de 2 jaar zijn voorbij. Ik vind het shocking dat ik een nieuwe machine koop, 2 wasjes per week draai en binnen 3 jaar ZELF de reparatie moet betalen.

Ik wil graag dat dit voor mij kosteloos opgelost wordt. Want zelfs na 2 jaar garantie heb ik nog wettelijk recht.

Wehkamp.nl
    Goedemiddag,

Wat vervelend dat je wasmachine nu al deze vreemde error geeft! Ik begrijp dat je er dan van baalt dat je zou moeten betalen voor het repareren van het apparaat. Ik heb het probleem voorgelegd aan onze serviceafdeling. Zij zullen binnen enkele werkdagen contact met je opnemen om na te gaan wat ze voor je kunnen betekenen.

webcareteam wehkamp
    Best webcareteam.

Ik hoop dat de serviceafdeling ook weet dat zelfs na de garantieperiode er een economische levensverwachting bestaat en zoals ze al op de pagina van de overheid en de consumentenbond zeggen :

"Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden"

Ik wacht de oplossing af ...
    Met vriendelijk groeten,
    Esmee Kesselaar

Esmee2018
Wehkamp geeft toe dat de wasmachine een ECONOMISCHE levensverwachting heeft van 4 jaar. Vervolgens is er een berekening gemaakt dat ik de wasmachine al bijna 3 jaar in bezit heb dus ik mag hem voor 102,- euro weg laten halen of een bijdrage van 75 euro op de rekening van de AEG monteur. Ik heb het laatste gekozen en de rekening was het maximale bedrag van 185,- Ik heb zojuist de rekening verstuurd en ga er van uit dat dit volgens afspraak overgemaakt zal worden. Ook al ben ik blij met de oplossing....ik had deze kosten na 3 jaar met 1 a 2 wasjes per week niet verwacht met een wasmachine van 499,- Wat ik ook jammer vind is dat deze oplossing niet vanuit de Wehkamp zelf meteen wordt aangeboden, maar dat er een hoop emails en telefoontjes nodig zijn om tot deze oplossing te komen.Uiteindelijk is de 75 euro wel overgemaakt.

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?