Opgelost door Wehkamp.nl: Wehkamp betaald niet terug.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35967
Gebruiker
AlbertH
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 6 september een Nexus 7 (2013) tablet en hoes besteld. Betaald met Ideal. Bezorging is bevestigd voor 7 september. Bezorging vindt niet plaats. Op de website staat "De bezorging gaat iets langer duren in verband met een sorteerfout. Onze excuses. Wij vragen je nog even af te wachten en contact op te nemen met onze Klantenservice als het pakket na een week nog niet geleverd is". Lijkt zeer op een smoes als gevolg van een voorraadprobleem. Dezelfde dag nog gebeld en gemaild want wilde de tablet niet meer ontvangen. Na vele mailtjes en dure telefoongesprekken met excuses en toezegging dat snel terugbetaald zou worden nog steeds geen geld ontvangen (26 september). Wettelijke termijn voor terugbetalen webwinkels maximaal 30 dagen. Zal derhalve niet schromen om in kort geding geld en kosten terug te vorderen. Jammer Wehkamp, dat het zo gaat bij een eerste bestelling!

De oplossing

Snel terugbetalen € 275,00 en vergoeding van telefoonkosten.

4 reacties

  1. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    Allereerst excuses voor de gang van zaken.Mijn collega van afdeling Finance heeft inmiddels het geld over laten maken. Ik heb opdracht gegeven nog eens € 10,00 extra over te maken voor het bellen.Met vriendelijke groet,
    Webcareteam
    wehkamp.nl
  2. Auteur
    AlbertH
    Datum
    Geld nog niet ontvangen. We wachten nog 1 dag af....
  3. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    Ik heb het nog even nagekeken. Door een systeemfout was het nog niet overgemaakt. Dit is nu vandaag alsnog gedaan.
    U zult het morgen of overmorgen op uw bankrekening ontvangen.Nogmaals excuses.Met vriendelijke groet,
    Webcareteam
    wehkamp.nl
  4. Auteur
    AlbertH
    Datum
    Jammer dat Wehkamp uiteindelijk bijna een maand nodig heeft met veel schriftelijke en telefonische aanmaningen om uiteindelijk via het Klachtencompas de zaak af te handelen. Consumentenbond: goed initiatief!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AlbertH
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen