Klacht Wehkamp.nl: Wehkamp boekt aankoop op vorige bewoner en verhaalt de kosten van deze fout op nieuwe bewoner

Klachtnummer
# 273347
Gebruiker
geenklantmeervanwehkamp
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Na betrekking van ons nieuwe huis doen we zoals vaker een aankoop bij Wehkamp. Hierbij worden naam en nieuw adres doorgegeven. Echter, zoals later is gebleken heeft Wehkamp deze aankoop geboekt op naam van de vorige bewoonster. Kennelijk kun je bij Wehkamp zonder medeweten van een betrokkene bestellingen plaatsen op diens naam.
Omdat een rekening uitblijft hebben we nog maar eens gebeld naar Wehkamp, maar nee, alles was in orde. Misschien toch betaald in de hectiek van de verhuizing? Inmiddels kwam er post binnen op naam van de vorige bewoonster, die wij netjes voor haar bewaarden, en die zij eens in de paar weken kwam ophalen. Het bleek dat een incassobureau op de zaak was gezet en de rekening met 54 euro had opgehoogd. De vorige bewoonster heeft de rekening onmiddellijk betaald, want wilde terecht niets met de ongure incasso-types van doen hebben. Hierop hebben wij het bedrag aan haar betaald, het ging tenslotte om onze aankoop.
Uiteraard hebben we contact gezocht met zowel Wehkamp als Vesting finance, het incassobureau. Geen van beide waren ook maar enigszins toeschietelijk en verwezen naar elkaar. Op zijn minst was de benadering van beide onvriendelijk te noemen, maar de mevrouw van Wehkamp gaf wel toe dat hier een fout was gemaakt door Wehkamp. Op brieven met het verzoek de teveel betaalde incassokosten te retourneren wordt niet gereageerd.
Na jaren goede klant te zijn geweest van Wehkamp en altijd netjes de rekeningen betaald te hebben laat deze zaak een zeer naar gevoel achter.

De oplossing

Het minste wat wij hier verwachten is dat de incassokosten terugbetaald worden.

1 reactie

  1. Auteur
    Wehkamp.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Wat vervelend om te horen dat het zo gegaan is en ik wil graag even met je mee willen kijken naar een passende oplossing. Zou je een e-mail willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl met daarin je klantgegevens?

    Met vriendelijke groet,
    webcareteam wehkamp

Ook een klacht indienen over Wehkamp.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen