Klacht Wehkamp.nl: Wehkamp voert verwijdering van mijn account en data niet uit (3)

J. Oskam

Reeds vier keer heeft Wehkamp mij gemeld dat mijn account verwijderd is. En even zovele malen blijkt dat niet het geval. Mijn oorspronkelijke account is springlevend. Wel zijn mijn geboortedatum en adresgegevens gewijzigd, maar via eerdere bestellingen zijn via het inzien van de nota mijn adresgegevens gewoon zichtbaar.
Ik eis, dat Wehkamp mijn gehele account verwijderd en mij toezegt dat geen enkel gegeven van mij nog voorkomt in hun systemen.

a) Verwijdering van mijn account
b) verwijdering van al mijn gegevens uit de systemen van Wehkamp.

Wehkamp.nl
    Goedenavond,

Ik heb je account er proberen bij te zoeken, maar dit kan ik op dit moment nergens vinden. Zou je een e-mail willen sturen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan kijken we het nogmaals na.

webcareteam wehkamp
    J. Oskam
    Al eerder hier gemeld, dat ik de gevraagde informatie op het aangegeven mailadres beschikbaar heb gesteld. En nu ontvang ik het volgende, weergaloze bericht":
    "Beste meneer Xxxxx,

Bedankt voor uw bericht.

Via de mijn omgeving van wehkamp.nl kunt u het verzoek indienen om de gegevens te verwijderen.

Ik wens u verder een fijne dag toe.

Marina
    Wehkamp Finance B.V."(Einde citaat)
    Tja, en daar, in die omgeving lukt het mij niet om het account te verwijderen en Wehkamp ook al niet. Typisch gevalletje "kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur". Dank u wel, Wehkamp!

Wehkamp.nl
    Geachte heer Oskam, vervelend dat er nog onduidelijkheid bestaat over het verwijderen van uw account. Op basis van uw gegevens kan ik U aangeven dat het account inmiddels is verwijderd. Excuses voor het wat 'standaard' antwoord wat U heeft ontvangen. Maar het verzoek was al verwerkt en het account verwijderd. Mochten we U verder nog van dienst kunnen zijn horen we graag weer van U.

Met vriendelijke groet, wehkamp webcareteam

J. Oskam
Uiteindelijke oplossing Werkelijk hilarisch! De vijfde keer, dat Wehkamp meldt, dat het account is verwijderd en de vijfde keer, dat ik constateer dat het account nog even zo vrolijk bestaat. Onverminderd kan via eerdere bestellingen een factuur worden geopend waarin vrolijk naam en adresgegevens zijn te zien. En dat is tegen de wet!! Bovendien negeert Wehkamp voor de vijfde keer mijn eis om mij te melden dat mijn gegevens uit al hun systemen en bestanden is verwijderd. En ik wil graag weten van Wehkamp of Wehkamp een functionaris heeft aangesteld voor de gegevensbescherming en indien dat zo is, wat zijn/haar mailadres is. Zo niet, dan kan ik mij binnenkort direct melden bij de autoriteit bescherming persoonsgegevens om mijn klacht over de gang van zaken bij Wehkamp te deponeren.