Opgelost door Wehkamp.nl: Zending zoekgeraakt, onderzoek nooit gestart en nul communicatie/informatievoorziening.
Details
Klacht
Mijn bestelling van 4 november 2018 zou de volgende dag, dus 5 november 2018, tussen 11.00 en 15.00 bezorgd worden. Ik heb de hele dag zitten wachten op mijn pakket en om 17.00 besloot ik toch maar even te kijken via de track&trace code waar het pakketje gebleven was. Tot mijn grote verbazing stond er op de pagina dat het pakketje om 12.21 uur is bezorgd op mijn adres. Dit was uiteraard niet het geval. Meteen heb ik gebeld naar de bezorger (in dit geval DHL) en de situatie uitgelegd. Zij vertelden mij om contact op te nemen met Wehkamp zodat er een onderzoek kon worden ingesteld naar de situatie. Dat heb ik meteen dezelfde dag nog gedaan. Door de medewerkster van Wehkamp werd mij verteld dat zij een onderzoek zouden starten en dat ik t.z.t. geïnformeerd zou worden.Na 2 weken wachten zonder enige informatie vond ik het genoeg geweest en heb ik Wehkamp gebeld (op 19 november om 12.46 uur) om te vragen naar de stand van zaken. De medewerkster die ik aan de lijn had wist mij niet te vertellen hoe het ervoor stond, behalve dat de kwestie bij de betreffende afdeling lag. Ik heb meerdere keren gevraagd of ze kon navragen bij "de betreffende afdeling" wat de status was maar kreeg telkens loze antwoorden als "dat kan ik niet omdat dat een andere afdeling is". Ik weet niet hoe men daar werkt en hoe de interne procedures zijn ingericht maar dat gaat er bij mij dus niet in. Uiteindelijk heeft ze naar eigen zeggen wel een notitie geplaatst dat ik gebeld heb in de hoop dat het wat sneller zou gaan met de afhandeling. Daarna heb ik bijna een maand lang niets meer gehoord.
Vandaag (14 december, ruim 1 maand na mijn bestelling!) heb ik om 12.05 uur maar weer eens gebeld en wederom gevraagd naar de status van de kwestie. Zegt de medewerkster (een andere) dat de kwestie nooit bij "de juiste afdeling" is terechtgekomen en dat ze dat nu even ging doen (#!@$%!). Ik heb haar verteld over het gesprek van 19 november en dat er zelfs een extra notitie is gemaakt richting "de betreffende afdeling" maar toch bleef ze volhouden dat ze dat in het systeem niet terug kon zien. Ik weet niet wat erger is: het niet kunnen vinden van de zending of het niet kunnen vinden van eerdere notities (tenzij deze nooit aangemaakt zijn natuurlijk) óf het niet kunnen doorzetten van de kwestie naar de afdeling die daarover gaat.
Het kan toch niet zo zijn dat ik als klant zo lang de dupe ben van een zoekgeraakt pakketje? Al die tijd ben ik namelijk wel mijn geld én pakket kwijt.
Gewenste oplossing
1. Mijn bestelling alsnog z.s.m. laten leveren. Waar het oorspronkelijke pakketje is, is niet mijn zorg. Dat mogen ze lekker zelf uitzoeken met DHL.2. Opheldering geven over de hele situatie en over hoe het kan dat mijn eerdere gesprekken of eerdere notities niet teruggevonden kunnen worden in het systeem.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.