Klacht Weids Wonen & Slapen: Een dekbed ongebruikt geretourneerd, maar het aankoopbedrag niet teruggestort gekregen.

gedupeerdeklant

Ik heb een dekbed besteld bij dit bedrijf. Op hun website staat dat je het dekbed kunt retourneren en dat ze het aankoopbedrag terug zullen storten als je het ongebruikt terugstuurt.
Het bestelde dekbed heb ik ontvangen, maar het bleek toch dunner dan verwacht. Ik heb het niet uit de verpakking gehaald en alleen in de verpakking gevoeld hoe dik het was.
Zoals u begrijpt stuurde ik het ter goeder trouw terug, met de verwachting mijn aankoopbedrag terug gestort te krijgen.
Ik kreeg een onaangename e-mail met de beschuldiging dat ik het dekbed gebruikt zo hebben en dus geen geld terug zal krijgen. Ik mocht nog eens geld overmaken en dan zouden ze me het dekbed wel opnieuw toesturen.
U begrijpt mijn verbazing. Je stuurt iets keurig en ongebruikt terug en vervolgens wordt je ervan beschuldigt gebruikte spullen terug te sturen.
Ik ben toen op internet gaan kijken naar de recensies van dit bedrijf. Toen kwam ik erachter dat zij vaker deze praktijk voeren. Jammer dat ik dit niet eerder heb gezien.
Ik hoop nog steeds dat dit netjes afgehandeld wordt en dat het aankoopbedrag terug gestort zal worden.

Ik verwacht mijn aankoopbedrag retour gestort te krijgen.

Weids Wonen & Slapen
    We vinden het jammer dat we het niet met elkaar eens zijn in dit geval. We snappen dat het niet prettig is om te vernemen dat uw en onze verwachtingen zo uit elkaar liggen.

We kunnen vanzelfsprekend niet weten wat er met het dekbed is gebeurd in de tijd dat u het in uw bezit heeft gehad. We hebben alleen het product wat nu voor ons ligt, waar we op af kunnen gaan. En dat vertelt ons op dit moment dat we het dekbed niet meer als nieuw kunnen verkopen en daar ligt (vanuit onder andere hygienisch oogpunt) onze grootste prioriteit.

Dat u in uw schrijven zegt dat wij vaker deze praktijk voeren, impliceert dat we vanuit slechte intentie handelen. In antwoord daarop willen we ten zeerste benadrukken dat we altijd handelen vanuit de juistheid die zowel de klant als wij (de verkoper) verdienen. Het gedane voorstel blijft voor ons van kracht. Wanneer u hier mee akkoord gaat dan vernemen we dat graag.

Ook een klacht indienen over Weids Wonen & Slapen?