Klacht Weids Wonen & Slapen: Gekrompen deken wordt niet vergoed

sad Niet opgelost
W.J. Sierts

Eind november heb ik een katoenen deken besteld van € 69,95. Voor gebruik heb ik deze gewassen volgens het wasvoorschrift. Na het wassen was de deken met 34 cm gekrompen en was de deken ook minder mooi/vertoonde onvolkomenheden dan voor het wassen.
Direct hierna heb ik contact opgenomen met Weids Wonen om dit voor te leggen. Hun antwoord was dat krimp normaal was en dat ik de deken weer uit moest trekken, dit heeft echter niet het gewenste effect gehad. Vervolgens heb ik foto's toegezonden en nogmaals verzocht om een oplossing.
Hierop hebben ze verzocht de deken retour te zenden. Dit heb ik op eigen kosten gedaan, waarop ik te horen kreeg dat er geen noemenswaardige krimp te zien was en de onvolkomenheden werden buiten beschouwing gelaten. Ik kon de deken terug krijgen door 7 euro verzendkosten over te maken.
Tot slot heb ik Weids Wonen laten weten dat ik vanwege het ondeugdelijke product de koop wilde ontbinden, mits zij konden aantonen dat ik de deken verkeerd gebruikt hebt. En heb ik hen gevraagd het aankoopbedrag terug te storten. Hierop heb ik noch een reactie noch een terugbetaling ontvangen.

Terugstorting van het gehele aankoopbedrag

Weids Wonen & Slapen
    Geachte mevrouw Sierts,

Prima dat u het dispuut nogmaals en nu via dit kanaal wilt bespreken. Wij begrijpen uit uw reactie dat u teleurgesteld bent. Echter zou het wel fair zijn als u zich bij de feiten houdt. Dat wij niet zouden hebben gereageerd op uw mails is eveneens pertinent onjuist.

Wij doen er alles aan om in goed overleg met de klant tot een oplossing te komen. Echter als er geen gegronde klacht is, dan kunt u niet van ons verwachten dat wij 'als service' u toch maar in het gelijk stellen en alle kosten voor onze rekening nemen. Helaas voor ons eindigen dit soort discussies dan toch vaak op een platform als deze..

Lang verhaal kort, wij hebben uw klacht serieus beoordeel en als ongegrond verklaard. De deken vertoont nagenoeg geen krimp. Hooguit een enkele cm's wat bij katoen volkomen normaal is. De 34 cm die u nu noemt is echt volkomen uit de lucht gezogen! Tevens is de deken voorzien van een wafelstructuur wat zo ie zo al leidt tot enige vervorming. Dit wat u overigens na het drogen uiterst eenvoudig weer recht kunt plooien.

Het ontgaat ons waarom wij de verzendkosten a € 6,95 voor onze rekening moeten nemen, als blijkt dat de klacht niet gegrond is? Met de deken is helemaal niks mis.

Wat er echt speelt is en wat u niet schrijft is dat u al vrij vlot na de aankoop had bedacht dat u de aankoop ongedaan wilde laten maken. Maar dat dit na het in gebruik nemen/ wassen geen optie meer was en is.

W.J. Sierts
Bovenstaande reactie van Weids Wonen is geen oplossing, maar een reactie op mijn bovenstaande bericht, dat niet afwijkt van het eerder mailcontact. Een oplossing zou zijn; aankoopbedrag terugstorten of nieuwe deken toezenden.

Ook een klacht indienen over Weids Wonen & Slapen?