Klacht Weids Wonen & Slapen: Gekrompen deken wordt niet vergoed

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 287413
Gebruiker
W.J. Sierts
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eind november heb ik een katoenen deken besteld van € 69,95. Voor gebruik heb ik deze gewassen volgens het wasvoorschrift. Na het wassen was de deken met 34 cm gekrompen en was de deken ook minder mooi/vertoonde onvolkomenheden dan voor het wassen.
Direct hierna heb ik contact opgenomen met Weids Wonen om dit voor te leggen. Hun antwoord was dat krimp normaal was en dat ik de deken weer uit moest trekken, dit heeft echter niet het gewenste effect gehad. Vervolgens heb ik foto's toegezonden en nogmaals verzocht om een oplossing.
Hierop hebben ze verzocht de deken retour te zenden. Dit heb ik op eigen kosten gedaan, waarop ik te horen kreeg dat er geen noemenswaardige krimp te zien was en de onvolkomenheden werden buiten beschouwing gelaten. Ik kon de deken terug krijgen door 7 euro verzendkosten over te maken.
Tot slot heb ik Weids Wonen laten weten dat ik vanwege het ondeugdelijke product de koop wilde ontbinden, mits zij konden aantonen dat ik de deken verkeerd gebruikt hebt. En heb ik hen gevraagd het aankoopbedrag terug te storten. Hierop heb ik noch een reactie noch een terugbetaling ontvangen.

De oplossing

Terugstorting van het gehele aankoopbedrag

1 reactie

  1. Auteur
    Weids Wonen & Slapen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Sierts,

    Prima dat u het dispuut nogmaals en nu via dit kanaal wilt bespreken. Wij begrijpen uit uw reactie dat u teleurgesteld bent. Echter zou het wel fair zijn als u zich bij de feiten houdt. Dat wij niet zouden hebben gereageerd op uw mails is eveneens pertinent onjuist.

    Wij doen er alles aan om in goed overleg met de klant tot een oplossing te komen. Echter als er geen gegronde klacht is, dan kunt u niet van ons verwachten dat wij 'als service' u toch maar in het gelijk stellen en alle kosten voor onze rekening nemen. Helaas voor ons eindigen dit soort discussies dan toch vaak op een platform als deze..

    Lang verhaal kort, wij hebben uw klacht serieus beoordeel en als ongegrond verklaard. De deken vertoont nagenoeg geen krimp. Hooguit een enkele cm's wat bij katoen volkomen normaal is. De 34 cm die u nu noemt is echt volkomen uit de lucht gezogen! Tevens is de deken voorzien van een wafelstructuur wat zo ie zo al leidt tot enige vervorming. Dit wat u overigens na het drogen uiterst eenvoudig weer recht kunt plooien.

    Het ontgaat ons waarom wij de verzendkosten a € 6,95 voor onze rekening moeten nemen, als blijkt dat de klacht niet gegrond is? Met de deken is helemaal niks mis.

    Wat er echt speelt is en wat u niet schrijft is dat u al vrij vlot na de aankoop had bedacht dat u de aankoop ongedaan wilde laten maken. Maar dat dit na het in gebruik nemen/ wassen geen optie meer was en is.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W.J. Sierts
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bovenstaande reactie van Weids Wonen is geen oplossing, maar een reactie op mijn bovenstaande bericht, dat niet afwijkt van het eerder mailcontact. Een oplossing zou zijn; aankoopbedrag terugstorten of nieuwe deken toezenden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Weids Wonen & Slapen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen