Klacht Weids Wonen & Slapen: Retourzending nog niet afgehandeld.

fbmns

Wij bestelden in april 2 kussens bij Weids Wonen en Slapen en stuurden deze ongebruikt na 3 dagen retour omdat de kussens niet aan onze verwachtingen voldeden.

De retourzending is door Weids Wonen en Slapen bevestigd alleen hebben wij ook te maken gekregen met de standaard aanpak van dit bedrijf dat bij retourzendingen er blijkbaar toch geld van de klant geïncasseerd moet worden. Alhoewel dit tegen de wetgeving kopen op afstand is en een leverancier is gebonden aan herroepingsrecht heeft dit bedrijf een trucje bedacht. Dit trucje wordt is al door heel veel klanten die iets teruggestuurd hebben gemeld, dus kan het geen toeval zijn.

Het trucje gaat als volgt: Zodra je iets terug stuurt komt het bedrijf met de melding dat de retour ontvangen gebruikssporen hebben en daardoor niet in aanmerking komen voor herroepingsrecht. Ik zal niet zeggen dat dit nooit voor komt, maar in de mate dat dit bij bedrijf gebeurd is een duidelijk signaal dat er iets mis is met de wijze waarop Weids Wonen en Slapen aan hun geld probeert te komen, en dus onder haar wettelijke verplichting tav het herroepingsrecht.

Op email wordt nauwelijks gereageerd en als je telefonische contact opneemt is de behandelaar niet beschikbaar en zal terugbellen. Wij wachten nog steeds om terug gebeld te worden. Wij hebben diverse emailberichten gestuurd dat wij de kussens in dezelfde staat retour hebben gestuurd als ontvangen en daar komt geen reactie meer op.

Wij hebben betaald met Afterpay en Afterpay geïnformeerd dat de bestelling volledig retour is gegaan. Dit is al 6 weken geleden, maar Weids Wonen en Slapen heeft tot op heden de betaling bij Afterpay niet geannuleerd terwijl we hier al meerdere malen via email om gevraagd hebben. De betalingstermijn bij Afterpay is inmiddels verlopen en de kosten voor de betalingsherinneringen zijn volledig toe te wijzen aan de handelswijze van Weids Wonen en Slapen.

Voor ons is dit een eenmalige en zeer teleurstellende ervaring en hopelijk krijgen wij op deze klacht een respectvolle reactie en wordt het nu netjes afgehandeld.

Openstaande betaling po. bij Afterpay annuleren daarmee is alles afgehandeld.

Weids Wonen & Slapen
    We willen meteen graag inhaken op uw eerste regel. U geeft namelijk aan dat u de hoofdkussens ongebruikt heeft geretourneerd. En dat ligt aan de basis waar uw verhaal over gaat.

We hebben namelijk bij ontvangst u kussens gecontroleerd en konden zeer duidelijk zien dat er vouwen en kreukels in zaten die niet ontstaan als u het behandelt zoals u dat bij ook een kussen in een showroom zou doen. Aan de hand van deze conclusie hebben we daarom ook laten weten dat we uw hoofdkussens helaas niet retour kunnen nemen. U heeft hier teleurgesteld en boos op gereageerd. Natuurlijk snappen we uw teleurstelling, want u heeft nu twee hoofdkussens in uw bezit waar u een andere verwachting bij had.

We hanteren duidelijke regels in ons retourproces om te kunnen blijven waarborgen dat de dekbedden en hoofdkussens nieuw of in nieuwstaat een klant bereiken. En dat was in dit geval duidelijk niet meer mogelijk.

U geeft in uw eerste e-mail aan dat u zeer verbaast bent over onze conclusie. En dan refereren we wederom aan uw stelling dat u de hoofdkussen ongebruikt heeft geretourneerd. Dit verbaast ons. Er is namelijk door de betalingsinstantie contact met ons opgenomen omtrent uw order. En wat schetst onze verbazing, daar heeft u ronduit toegegeven dat u de hoofdkussens wél heeft gebruikt. Maar dat u in de veronderstelling bent dat dit volgens onze voorwaarden zou mogen.

Bovenstaande maakt dat we bijzonder verwonderd zijn over het mailcontact wat er in de afgelopen periode is geweest. We hopen dan ook dat u zich nu kunt neerleggen bij ons besluit.

Tot slot: Het klopt helaas dat we in de afgelopen periode verminderd telefonisch bereikbaar zijn geweest. In verband met alle maatregelen rondom Covid hebben wij ook de keuze gemaakt om in het kader van de gezondheid van de medewerkers veelal thuis te werken waardoor we niet altijd telefonisch bereikbaar waren. Dat hebben wij ook betreurt. We zijn blij dat we inmiddels weer in volle bezetting zijn en daarmee weer goed telefonisch bereikbaar.

fbmns
Het wordt steeds fraaier. Het is duidelijk dat het respect van deze firma ver te zoeken is. Wij hebben met Afterpay gesproken en ze volledig op de hoogte gebracht van de praktijken van Weids Wonen en Slapen. Wij hebben de kussens nooit gebruikt en dit nooit verklaard aan wie dan ook. De bewering beschadigd Afterpay en ons in goede naam en gaat dus richting smaad en laster. De kussens zijn al op 30 april teruggestuurd en met handtekening ontvangen door Weids Wonen en slapen, dus niet in ons bezit. Op basis van herroepingsrecht is er dus geen betaalverplichting meer. Vandaag hebben wij Weids Wonen en Slapen per email in formeel gebreke gesteld met een deadline om voor maandag 22 juni 17.00 uur de factuur bij Afterpay te annuleren. Natuurlijk hebben wij niets meer vernomen van Weids Wonen en Slapen echter is de openstaande betaling nog niet gesloten bij Afterpay. Inmiddels zijn wij aangeschreven door een incassobureau maar die hebben de kwestie meteen gesloten.

Ook een klacht indienen over Weids Wonen & Slapen?