Klacht Weight Watchers: Slecht werkende app met absurd hoog data verbruik, geen gehoor bij bedrijf over klachten.

clien69

Sinds enkele jaren ben ik klant van WW (voorheen Weight Watchers). Het bedrijf biedt een online leefstyle programma aan waarbij je via een app kunt bijhouden wat je per dag eet & drinkt, hoe je gewichtsverloop is en daarnaast heeft de app ook een sociaal platform genaamd Connect.
Voor het gebruik van de app betaal je als klant een bedrag van 17,95 tot 22,95 euro per maand (afhankelijk van de duur van je contract).

Recentelijk zijn er veel problemen met de app. Het invoeren van de genuttigde maaltijden en bijbehorende punten volgens het systeem werkt niet goed, klanten worden om de haverklap uit de app gegooid en moeten opnieuw inloggen, en zo zijn er nog wat gebruikerszaken die niet helemaal lekker lopen.

Ernstiger is dat ik onlangs tot de ontdekking kwam dat de WW-app sinds enkele weken een exponentiele toename heeft in verbruik van data. Navraag van mij op Connect onder andere klanten van WW heeft opgeleverd dat velen hiervan last hadden. Zowel via mobiele gegevens als via wifi gebruik van de app loopt het gebruik in de maand oktober nu al op tot vele GB's (bij mij 2,26 GB, bij anderen zelfs nog hoger). Zolang je via wifi op de app zit is er nog niet zo veel aan de hand maar gebruik je de app buitenshuis (wat ook de bedoeling is, je wilt immers ook je maaltijen buiten de deur noteren in de app) dan ben je snel door je mobiele bundel heen.

Waarom dan niet contact opnemen met WW hier over. zullen jullie je afvragen. Nou, dat hebben we gedaan. Als klanten van WW hebben we in het verleden ook al regelmatig geprobeerd WW Nederland te contacten (via mail en telefonisch) met onze vragen en klachten, maar iedere keer wordt je als klant afgescheept met een standaard onzin-antwoord. Ook berichten die geplaatst worden op Connect, hét communicatiekanaal voor klanten van WW onderling, maar dat ook gebruikt wordt door WW als ze weer eens iets willen verkopen, worden door WW niet opgepakt.

Ook nu met deze recente problemen blijft WW Nederland óf stil en reageren nergens op, óf komen met een onzinnige oplossing als: "dan moet je de app maar van je telefoon verwijderen als je niet op wifi zit, en weer opnieuw installeren als je thuis komt en wel weer wifi hebt".

Ik ben zeker niet de enige met klachten, op Connect loopt het momenteel vol met honderden klachten van klanten, maar WW Nederland is (oostindisch) doof voor haar klanten.

1) serieus luisteren naar en reageren op klachten en vragen van klanten
2) geen standaard onzin-antwoorden laten versturen door klantenservicemedewerkers zonder verstand van zaken
3) binnen nu en 2 maanden alle bugs, niet werkende functionaliteiten, etc van de app opgelost.
4) compensatie voor alle klanten ivm slecht werkende app, iedereen 2 maanden gratis gebruik van de app
5) vergoeding voor alle klanten ivm overschrijding mobiele data door de app

Wij vinden dat Weight Watchers hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Weight Watchers?