Klacht Wekking Telecom Enschede: Refurbished Iphone verkocht voor nieuw

INN

Op 26 juli 2016 hebben mijn dochter (15) en ik voor haar een nieuwe IPhone 6 gekocht bij Wekking telecom in Enschede. Op 15 mei 2017 viel deze telefoon uit en deed niets meer. Wij zijn naar dit bedrijf teruggegaan om de telefoon ter reparatie aan te bieden onder de garantie. Drie weken later kregen we bericht dat er een vervangend toestel klaar lag omdat haar telefoon niets meer deed. Het vervangende toestel bleek behoorlijk beschadigd en daar waren wij niet blij mee. Ik heb gevraagd naar een rapport en telefoonnummer van de firma Dynafix, gecertificeerd Apple reparatie centrum, omdat ik contact op wilde nemen dat ik hier niet akkoord mee was. Dhr. [naam verwijderd door moderator] gaf aan dat hij de komende tijd misschien nog wel andere toestellen binnen zou krijgen en dan konden we hem nog weer omruilen. 's Avonds belde Dhr. [naam verwijderd door moderator] mij om aan te geven dat de behuizing van haar oude toestel omgezet kon worden op het nieuwe toestel en dat spraken we in eerste instantie af. Ik kwam hierop aan het denken, want dan vervalt de Apple garantie en de volgende ochtend toch maar gebeld met Apple technische dienst. Daar moest ik het imeinr. doorgeven en deze haalde ik van het verpakkingsdoosje. De dame vertelde me dat er nog één dag garantie op het toestel zat?, maar kon dus die dag nog onder garantie weg. Daarop heb ik de telefoon weer opgehaald, waarbij Dhr. [naam verwijderd door moderator] nogmaals heel hard zijn best deed aan te geven dat ik hem niet moest opsturen naar Apple en dat Apple het altijd op waterschade zou gooien en we dan de telefoon kwijt waren en dan niets meer hadden. Toch op advies van Apple naar het Apple Premium Centre in Hengelo gegaan. Ter plaatse voerde ze het imeinr. in vanaf het toestel en toen bleek dat dit toestel oorspronkelijk gekocht is op 25 mei 2015 en op 19 mei 2016 is omgeruild voor een gerefurbished toestel en wij hebben hem dus als nieuw gekocht op 26 juli 2016. Tevens gaven ze aan dat het toestel niet aangeboden was bij de firma Dynafix. Ik heb hierop weer contact gehad met Dhr. [naam verwijderd door moderator] en volgens hem was dit alles niet mogelijk en het enige wat hij wil is dus nog steeds dat we het vervangende toestel accepteren en dat hij dan de behuizing van het oude toestel erop zet.

Koop ongedaan maken, geld terug, zodat ze een nieuw, maar dan ook echt nieuw toestel kan kopen.

Wij vinden dat Wekking Telecom Enschede hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Wekking Telecom Enschede?