Opgelost door Wensink Automotive: Onbetrouwbaar, ze willen dure onderdelen vervangen die niet nodig blijken te zijn.

sad Opgelost
M. Bouland

Ik reed op een rotonde toen de motor afsloeg, kon gelijk wel weer starten maar het motormanagementlampje bleef branden. Ik heb de auto gelijk aan de kant gezet en Wensink Groningen gebeld. De medewerker zei dat ik wel langs kon komen om de auto uit te laten lezen. Toen ik de auto weer startte om naar Wensink te rijden was het lampje uit en de auto reed ook zonder problemen. Ik heb dit toen verteld aan de medewerker van Wensink, deze gaf aan dat het beter was om de auto toch uit te lezen. Na ongeveer een uur zei de medewerker ik kom zo bij U. Omdat het wel erg lang duurde ben ik zelf de werkplaats ingelopen en zag dat er onder en boven de kunstof kappen losgehaald waren en dat er benzine via een slangetje in een bus liep. De monteur zei dat hij niets kon vinden. Hij zou gaan overleggen met de werkplaats chef . Toen kwam de medewerker van Wensink bij mij met de mededeling dat de hogedrukpomp en een module stuk waren en dat de reparatie hier van €1.100 was. Ik vroeg of hij dit wel zeker wist, hij bevestigde dit. Ik heb toen aangegeven dat ik een second opinion wilde laten uitvoeren alvorens zomaar een pomp te laten vervangen. Dit alles gebeurde vlak voor onze vakantie. Wij hebben toen 1000 km in een week van onze vakantie gereden zonder problemen en hebben toen de auto laten uitlezen bij een andere garage, deze vond geen problemen. De zelfde dag terug naar Wensink, dit was op een vrijdag. De medewerker aan de balie wilde ons niet helpen, zijn collega die ons had geholpen was maandag er weer. Na wat aandringen ging hij toch even naar het rapport kijken, allemaal vinkjes zei hij en 1 kleine f of een t, dat weet ik niet meer precies. Toen ik vroeg wat dit betekende zei hij een kleine storing. Ik zou maandag gebeld worden. Er lag inmiddels thuis al een rekening van Wensink van €286 voor het uitlezen. Dinsdags belde de medewerker, naar aanleiding van mijn opmerking dat ik het wel een hoog bedrag vind voor uitlezen wilde hij er wel €250 van maken omdat ze er veel werk van hadden gehad . Hij zei ook dat ik een punt had voor wat betreft de rekening van in totaal €1400 als ik ja had gezegd tegen de reparatie voor een pomp en module die niet stuk bleken te zijn. Ik heb daarop aangegeven op deze manier liever geen zaken meer te willen doen met Wensink. Volgens de medewerker was dit beter voor beide partijen. De €250 heb ik maar betaald maar ik ben niet tevreden over de gang van zaken. Denk goed na voor dat je onderdelen laat vervangen bij Wensink Groningen.

Terugstorten van mijn €250 en excuses.

Wensink Automotive
    Goedemorgen,

Erg vervelend om te lezen dat u een negatieve ervaring heeft met Wensink Groningen.
    Uiteraard vinden wij uw feedback erg belangrijk en we nemen dit in behandeling.
    Wij nemen hierover nog contact met u op.

Mirjan van der Velde
    Wensink Mercedes-Benz
    M. Bouland
    Opgelost maar niet helemaal tevreden.

M. Bouland
€150 korting op de volgende onderhoudsbeurt . Ben niet helemaal tevreden.

Ook een klacht indienen over ?