Klacht Wenz.nl: spookfactuur van Wenz.nl

Een paar dagen geleden lag er een factuur in mijn brievenbus van een bedrijf genaamd Wenz.
Ik zou “enige tijd geleden” bij hun een bestelling hebben gedaan, waarvan zij tot op heden de betaling nog niet hadden ontvangen. Het ging om een bedrag van € 187,91. Om onnodige kosten en ongemak te voorkomen, verzochten zij mij het bedrag binnen 14 dagen over te maken.
Mijn betalingen en “retouren” waren verwerkt tot 21-09-22.
Verder maakten ze mij erop attent dat er bij een volgende herinnering € 4,- administratie bij zou komen.

Nu bestel ik niet zoveel online en als ik al iets zou hebben besteld van een dergelijk (voor mij) groot bedrag, zou ik het mij zeker nog herinneren.
Bovendien kwam de naam van het bedrijf mij totaal niet bekend voor.
Toen ik ging googelen kwam ik op een site die er redelijk betrouwbaar uitzag, maar dat zegt tegenwoordig helaas niets meer.
Er stond ook een telefoonnummer op de factuur, dus gelijk maar even bellen.
Na een kwartier “aan het lijntje gehouden” met een saai muziekje, werd ik weggedrukt.
Later op de dag probeerde ik het nog een keer en kreeg tot mijn verbazing vrij snel iemand aan de telefoon.
Ik gaf het klantnummer wat op de factuur stond en de Wenz juffrouw had mijn gegevens vrij snel gevonden. Ze zei dat ik in 2012 (10 jaar geleden dus!) iets besteld zou hebben, wat niet betaald zou zijn. Maar ze zei er meteen bij dat Wenz, ná het versturen van een aantal betalingsherinneringen, er achter was gekomen dat het een vergissing was.
Wat ik dan 10 jaar geleden zou hebben gekocht, kon zij mij niet vertellen. Ik vond het een raar en ongeloofwaardig verhaal, maar was blij dat ze direct toegaf dat het een vergissing was.
Ik zei dat ik mij niet kon herinneren ooit iets bij Wenz te hebben besteld en dat ook niet van plan was, dus dat zij mijn gegevens uit hun bestand moesten schrappen.
Dat kon zij niet doen, maar zou het doorgeven aan de desbetreffende afdeling.
Het liet mij echter niet los, ik stuurde een mail met daarin het verzoek mij te informeren over het zogenaamde artikel wat ik 10 jaar geleden bij hen besteld zou hebben, waarvoor zij mij zogenaamd diverse betalingsherinneringen zouden hebben gestuurd, die ik nooit heb ontvangen en waarom zij, na 10 jaar, alsnog een factuur (geen herinnering!) stuurden.
Het lijkt mij toch echt een spookfactuur en als zij mij niet kunnen vertellen wat ik voor € 187,91 zou hebben gekocht, zal ik toch wel heel erg aan hun geloofwaardigheid als bedrijf gaan twijfelen.

Ik wil dat zij mij vertellen waarom zij dergelijke facturen sturen en dan een gek verhaal ophangen over een zogenaamde bestelling van 10 jaar geleden.
Als het een gerenommeerd bedrijf is hebben ze dit soort van praktijken toch niet nodig? Ik wil andere mensen waarschuwen voor deze spookfacturen.
Wenz heeft per mail een aantal artikelen opgenoemd die ik 10 jaar geleden besteld zou hebben. Deze artikelen komen mij helemaal niet bekend voor, zijn ook niet mijn kledingstijl. Blijkbaar hebben zij mijn gegevens. Ik wil weten met welk bankrekening nummer die artikelen zijn besteld. Ik heb ze in elk geval nooit besteld! Ik zou met ideal hebben betaald, maar men zegt dat men het geld ook weer teruggestort zou hebben. Op welk bankrek,nr. en waarom? Ik geloof helemaal niets van het verhaal, heb ook nooit aanmaningen gehad, zoals het bedrijf beweert (oude aanmaningen) Vraag mij af wanneer ik de spookfactuur zou hebben betaald ik ooit nog wat van Wenz te horen zou krijgen.

Beste meneer, mevrouw Brak,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De afgelopen periode zijn wij bezig geweest met het omzetten van onze systemen. Zo worden alle systemen geoptimaliseerd om de klant in de toekomst beter en flexibeler van dienst te kunnen zijn. Helaas zijn hier onterecht aanmaningen gestuurd, hele oude aanmaningen. Wat uiteraard niet had mogen gebeuren. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.

Het Wenz Team
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Dat kan ik niet hebben besteld, ik draag geen lange pullover, ook geen beige blouse, of shirt wolwit of zwart. Dat soort kleding past helemaal niet bij mij. Als jullie het zo duidelijk hebben kunnen achterhalen, wil ik daar graag bewijs van zien. Natuurlijk heb ik geen bankafschriften meer van 10 jaar geleden, dus kan het ook niet bewijzen dat jullie ongelijk hebben. Bovendien ben ik in de afgelopen 10 jaar ook van bank gewisseld. Vertel me dan met welke bankrekening het is betaald, zodat ik het kan achterhalen.
    Ik weet zeker dat ik niets heb besteld of betaald en dat jullie je vergissen of gewoon iets uit jullie duim zuigen!
    Beste meneer, mevrouw Brak,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De herinnering die u had ontvangen is onterecht. Deze had u nooit mogen ontvangen, want u heeft helemaal geen schuld bij ons. Sterker nog u heeft al jaren niets meer bij ons besteld.

Het Wenz Team

Ook een klacht indienen over Wenz.nl?