Klacht Wereldhorloges b.v.: klant ontevreden geld terug, ALLEEN IK NIET.

ABT

Vorig jaar Juni een Vostok Anchar Europe gekocht door een van mijn kinderen. Deze heb ik in Juli op mijn verjaardag gekregen en beginnen te dragen. Stond regelmatig stil. Is een paar keer opgestuurd geweest. In April dit jaar zelfs een nieuw uurwerk gemonteerd. Nog steeds klachten.
Inmiddels bedrijf overgenomen en deze nieuwe eigenaar beaamde meteen dat dit euvel uit de wereld moest worden geholpen.
Na een week en ruggespraak met de nieuwe eigenaars van WHBV een geheel ander besluit: Ik kreeg 325 Euro terug voor mijn horloge ( aanschafprijs vorig jaar 407 Euro) en kon ik bij hun een ander horloge aanschaffen.
Ik heb toen mijn horloge teruggevraagd en gekregen.
Maar hun slogan :KLANT NIET TEVREDEN, GELD TERUG, geldt dus voor iedereeen, maar niet voor mij.
Ik ben nu niet meer alleen niet tevreden over mijn horloge maar ook over de leverancier.
Met groet,

A.B.Tuijl

Wil mijn geld terug

Wereldhorloges b.v.
    Geachte heer Tuijl, geachte lezerHet horloge in de klacht betreft een automatisch horloge, samengevat: Een automaat wil zeggen dat het uurwerk geen batterij heeft, het moet opgewonden worden. Dit kan door het de bewegingen van de drager.In augustus / september 2012 ontstonden er klachten omtrent het horloge.
    Deze klachten gericht op het feit dat het horloge in tijd voor liep en regelmatig stil stond.
    Het kan dat een uurwerk iets verschil heeft en bijgesteld moet worden. Het zijn en blijven mechanische producten.
    Na het product te hebben ontvangen en het uitvoerig getest / onderzocht is (zowel door Wereldhorloges en een reparatie centrum) bleek het horloge in orde te zijn en de afwijking binnen de perken van een automatisch uurwerk te vallen.
    Het stil vallen van het horloge is te wijten aan het niet actief genoeg dragen van een automatisch horloge.
    Door de beweging wordt het uurwerk opgeladen, dat wil zeggen dat er een veer wordt gespannen bij te weinig bewegen wordt het uurwerk dus niet genoeg opgeladen en valt het na een aantal uren stil.
    Na bovenstaand is het horloge retour gegaan naar de klant.
    In januari 2013 is het horloge met de zelfde klachten ontvangen.
    Waarna wij uit voorzorg het complete uurwerk hebben laten vervangen waarna het horloge retour is gegaan naar de klant.
    In mei 2013 is het horloge met gelijkende klachten bij ons ontvangen ter reparatie.
    Na uitvoerig testen is geconstateerd dat het horloge helemaal in orde is.
    Na aanleiding van de ontevredenheid van de klant is de oplossing aangeboden om de klant een groot gedeelte van het aankoop bedrag te vergoeden.
    Dit uit pure klantenservice.
    Wat het slogan betreft: Dit geldt natuurlijk niet na het horloge langere tijd in gebruik te hebben.
    De retour voorwaarden kunt u terugvinden op http://www.wereldhorloges.nl/informatie/retournerenWij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerdMet vriendelijke groet,Klantenservice Wereldhorloges
    ABT
    Deze gebruiksaanwijzing is mij allang bekend en geheel overbodig. Ik heb reeds 25 jaar ervaring met een kinetisch horloges , die per jaar 1 seconde afweek !!!!!
    Maar het blijft mij vreemd , dat er nu UIT COULANCE VOOR ONZE CLIENT een nieuw uurwerk is geplaatst. Dit is geheel en al gebeurd op eigen initiatief van WHBV ZONDER RUGGESPRAAK MET ONDERGETEKENDE.
    Dat ik maar 325 Euro terugkrijg voor mijn horloge is vanwege het DRAGEN VAN DIT UURWERK. Mijne heren, IK HEB NOG GEEN SECONDE PLEZIER GEHAD
    Wereldhorloges b.v.
    Geachte heer Tuijl, geachte lezer,Hartelijk dank voor uw reactie.
    In uw reactie geeft u zelf al aan dat u 25 jaar ervaring heeft met een kinetisch horloge. In één van uw eerdere e-mails noemde u de Seiko ook al. Er zit een verschil tussen een kinetisch horloge en een automaat. Een kinetic, is een ''half'' automaat. Waarbij de energie wordt opgewekt door een rotor (polsbeweging) om vervolgens opgeslagen wordt in aan accu en niet in een veer. Een kinetic heeft Quartz accuratesse, omdat de accu werkt als een batterij en de rest van het uurwerk gelijk is aan een Quartz uurwerk.
    Een automaat werkt puur mechanisch waarbij er altijd een zekere afwijking is. Dit is bij elke automaat zo.
    Waarschijnlijk schoot uw kennis hiervan te kort op het moment dat u het horloge aanschafte (zoals u ook in een eerder e-mail hebt aangegeven)
    Mijn bescheiden mening is dat u iets heeft aangeschaft dat niet bij u past. En heeft u daar spijt van. En nu wilt u vanwege uw foute beslissing in juni 2012 een jaar na dato het volledige aankoopbedrag terug ontvangen. Maar dit lijkt mij in het geheel niet redelijk. Zeker ook omdat het horloge bij elke test die gedaan is, naar behoren functioneert.Ons aanbod blijft staan om het bedrag van €325.00 terug te storten zodra wij het horloge retour hebben ontvangen. En dit lijkt mij meer dan redelijk.Met vriendelijk groet,Klantenservice Wereldhorloges
    ABT
    Allereerst dit: ik kan maar 500 leestekens gebruiken voor mijn reaktie. Dus ook mijn vorige reaktie was niet compleet. Deze ide Heb Consumentenbond verwittigd en deze onderkennen dit. Ten 2e: 1000 maal sorry voor het verkeerd gebruik van het woordje KINETISCH: mijn vorige horloge heeft 25 jaar gedraaid ZONDER DE BATTERIJ TE HOEVEN VERWISSELEN. Die was er nl. niet . En was dit dus een AUTOMAAT.
    Jammer, dat jullie niet veel eerder een voorstel hebben gedaan om naar een ander klokje om te zien.
    ABT
    Uurwerk is vervangen UIT VOORZORG : ik noem dit ONDESKUNDIGHEID.Verder mis ik handleiding voor het juiste gebruik van mijn POLS: ritme,frequentie,amplitude. Deze lijken mij essentieel voor het juist functioneren van dit horloge, volgens jullie verhaal. Hadden jullie dit eerder onderkend, dan had ik waarschijnlijk veel eerder jullie voorstel ontvangen. Nu is er een jaar voorbij . Wij hebben genoeg kontakt gehad, ook telefonisch. Ook nog steeeds geen voorstel over een soort smartegeld (80 Euro?).

Ook een klacht indienen over Wereldhorloges b.v.?