Klacht Werkspot: Leadkosten worden onterecht in rekening gebracht bij vakmannen!

C.Lefeu

Werkspot hanteert een heel erg slecht beleid voor vakmannen. Werkspot hanteert een beleid dat de klant kan kiezen om de contactgegevens te delen met de vakman als zij reageren op een aanvraag. Als de klant hiervoor kiest, betaalt de vakman het leadbedrag (dit loopt meestal op tot € 40,00 a € 50,00 per lead!). Op zich is de insteek niet verkeerd, maar wat dus niet heel duidelijk is op de site van Werkspot voor klanten is dat de zij al heel snel hun contactgegevens (vaak per ongeluk!) delen, zonder dat de klant daarvan bewust is of bewust voor een bepaalde vakman kiest. 9 van de 10 klanten die wij spreken die de contactgegevens hebben gedeeld met ons, delen mee dat zij de offerte nog niet hadden bekeken en bij alle vakmannen hadden gereageerd zonder deze goed te bekijken. Simpelweg omdat dit niet duidelijk is voor hen hoe het precies werkt. Dat wil dus zeggen dat Werkspot er soms per lead € 400,00 tot € 500,00 aan verdiend, aangezien er tot 10 reacties per lead/aanvraag kunnen worden gegeven door vakmannen. Dit is belachelijk! Zeker aangezien de vakmannen vaak geen kans maken, aangezien de klanten geen idee hebben van dat het zo werkt! Voorheen konden wij als vakman het leadbedrag reclameren als wij konden aantonen dat wij geen contact hadden gehad met de klant of als de klant onbewust de contactgegevens had gedeeld. Dat was een rompslomp aan administratie, maar je kreeg in ieder geval je geld nog terug. Wij kregen van Werkspot te horen dat dit snel zou veranderen en dat zij het systeem voor klanten zouden aanpassen, zodat het duidelijk zou zijn wanneer een klant precies moet reageren op een vakman en deze ook hiervoor in rekening wordt gebracht. Helaas is er een ander beleid aangetreden. Sinds kort heeft Werkspot zijn beleid aangepast en krijg je dus niets meer terug, ook niet als dit onterecht in rekening wordt gebracht! Dit is schandalig want dit wil zeggen dat je soms een maandrekening krijgt van € 400,00 waarvan het grootste deel voor niets wordt betaald. Zonde, want Werkspot heeft leuke klussen en heeft daarin een soort monopolie/machtspositie. Ik hoop dat Werkspot dit snel aanpast, want het is ronduit schandalig dat veel vakmannen die ook ZZP'ers zijn, worden opgezadeld met dit soort onnodige maandlasten!

Wij zijn tevreden als Werkspot het beleid voor klanten gaat aanpassen, zodat het voor hen duidelijk is wanneer zij de contactgegevens moeten delen en dat zij hiervoor de vakmannen ook in rekening brengen. Het is niet erg om te betalen voor een lead/aanvraag, maar dan moet de vakman wel een eerlijke kans krijgen om de klus uit te mogen voeren. Het is belangrijk dat de klant gewezen wordt op de offerte/reactie van de vakman en pas reageert als deze daadwerkelijk aanspreekt en de klant de intentie heeft om contact op te nemen met deze vakman.

Wij vinden dat Werkspot hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Werkspot?