Klacht Werkspot: Werkspot faciliteert oplichting

Veluwe#123

Werkspot is misleidend. Op de homepage van de site staat: "Vind een betrouwbare vakman voor al je klussen in en om het huis".

Deze betrouwbaarheid wordt onderbouwd met een door Werkspot kwaliteitscontrole. Citaat: "Wanneer vakmensen zich bij ons inschrijven, moeten zij aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen. Al onze vakmensen hebben bijvoorbeeld een bouw gerelateerde KvK-inschrijving nodig. "

Daarnaast moeten reviews - volgens de claim uitsluitend verzameld via Werkspot - zorgen voor "verantwoording en transparantie."

Deze claims worden niet waargemaakt. Het gebeurde mij dat ik via Werkspot in contact kwam met een 'vakman' met uitstekende reviews. Hij deed een goed aanbod, en ik besloot met deze persoon in zee te gaan. Na het doen van een aanbetaling blijft het nakomen van diensten uit. Er blijken meerdere mensen te zijn opgelicht.

Het ernstige is dat Werkspot dit soort oplichting faciliteert en er ook aan verdient.

Welke toegangseisen stelt Werkspot eigenlijk aan ondernemers buiten de KVK-inschrijving? Hoe kunnen fake-reviews op de site komen? En waarom verdient Werkspot aan oplichting? Zij brengen aantoonbaar oplichters in contact met klanten na het in rekening brengen van een prijs per lead.

De valse belofte van Werkspot en de geboden schijnbetrouwbaarheid heeft mij 1.643,- gekost.

Ik vraag aan Werkspot:
- compensatie van schade;
- eerlijke vermelding van kwaliteitscontrole en de grenzen daarvan op de website
Wees eerlijk over je handelswijze.

Wij vinden dat Werkspot hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Werkspot?