Klacht Western Union: Geld wordt niet zoals gevraagd overgemaakt

Rob

Probeerde een klein bedrag (50 euro) aan iemand in Rusland over te maken. Het geld heb ik met IDEAL naar Western Union overgemaakt. Kreeg vervolgens te horen dat het bedrag niet overgemaakt kon worden naar Rusland en dat ik contact kon opnemen met de klantenservice. Toen ik de klantenservice belde kreeg ik te horen dat de transactie door de veiligheidsafdeling is tegengehouden, maar zij konden mij niet zeggen waarom. Ik kreeg te horen dat ik het nog eens met mijn creditcard kon proberen of bij een kantoor langs kon gaan. Ik begrijp er werkelijk niets van waarom Western Union deze transactie heeft tegengehouden. Zij hebben van mij het geld ontvangen, Western Union loopt geen enkel financieel risico. Waarom krijg ik vervolgens een email waarin wordt aangegeven dat ik de klantenservice kan bellen als de klantenservice mij helemaal niet kan helpen? Zij hadden net zo goed in de email kunnen aangeven dat ik het nog eens met een creditcard kan proberen of bij een van hun kantoren.

Klanten duidelijk vertellen waarom transacties worden tegengehouden en als dat niet kan klanten niet in een email oproepen de klantenservice te bellen als de klantenservice toch niets kan/mag zeggen. Dit laatste wekt alleen maar een enorme irritatie bij mij op, terwijl ik al geirriteerd ben doordat deze simpele transactie kennelijk te moeilijk is voor Western Union.

Wij vinden dat Western Union hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!