Klacht Western Union: Waardeloze klantenservice

Valentijn Glaudemans

Na tientallen keren problemen te hebben gehad met een transactie van Western Union, en elke keer uren aan te telefoon verspild te hebben om het zelf op te lossen was deze keer de druppel.
Ik verstuurde mijn vriendin dringend geld voor het inrichten van ons appartement in Mexico, hier rekent zij op. Maar na een lichte storing bij het ophaalpunt daar werd er niks uitbetaald terwijl WU beweert dat de transactie geslaagd is. Vervolgens krijgen ik en mijn vriendin na het indienen van een klacht beiden te horen dat we rustig 12 dagen mogen wachten op een antwoord, terwijl het nog steeds om een DRINGENDE transactie ging. Het geld moest zo snel mogelijk bij haar zijn, de enige reden om Western Union te gebruiken, en hier hebben zij lak aan. Door een fout van hun kant, is mijn geld nu al 20 dagen niet bij mijn vriendin of bij mij, maar ergens in het netwerk van WU verdwenen.

Na zo veel tijd al te hebben verloren krijg ik eindelijk antwoord op mijn klacht: ja er is inderdaad een fout gemaakt, onze excuses, we sturen je geld terug naar jou, en hier zijn 50 WU credits. Dit is volstrekt belachelijk en onacceptabel. Het geld moest zo spoedig mogelijk naar mijn vriendin in Mexico, nu sturen ze het terug naar Nederland, moet ik OPNIEUW naar een kantoor lopen en allemaal dansjes doen, om vervolgens MIJN EIGEN GELD 23 dagen later weer op mijn rekening gestort te krijgen. En dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met een overboeking, en ontvangt mijn vriendin dit geld nog later.

Ze negeren mijn hele klacht waarin duidelijk stond dat het geld dringend bij haar moest aankomen. Ze respecteren 0 van mijn wensen, en zeggen mij in feite: hier is je geld, begin maar lekker opnieuw met de hele procedure, en omdat we 20 dagen van je tijd hebben verspild krijg je 5€ korting op je volgende transactie. Alsof ik OOIT de diensten van Western Union nog vertrouw. Ze eindigen de brief zelfs met: Therefore we have uphelt your complaint. Terwijl mijn klacht was dat ik niet voor een transactie zou betalen die 12 dagen duurt in plaats van 1, dat het geld alsnog zsm bij mijn vriendin zou zijn, en ik vervolgens mijn €19 transactiekosten vergoed zou krijgen. NIET dat ze de hele transactie afbreken en terugdraaien, en ik opnieuw mag beginnen. alsof ze een dikke middelvinger naar je opsteken gewoon.

Alsof dit alles nog niet erg genoeg was hebben ze die schamele troost van 50 credits naar een verkeerd account gestuurd. Op die van mij is niks veranderd.

Ik ben tevreden wanneer iedereen weet hoe Western Union met zijn klanten om gaat. Dat je keer op keer op keer op keer zelf achter alle problemen aan moet bellen en uren van je tijd moet investeren om te zorgen dat zij hun werk normaal uitvoeren. Dit is de eerste keer dat ik een klacht heb ingediend en een klacht schrijf, maar van de 15 transacties die ik met Western Union heb gedaan, zijn er maar 3 vlekkeloos verlopen. Ik heb al zo vaak meerdere malen met verschillend personeel van Western Union moeten bellen, en zo veel uren van mijn tijd moeten investeren dat het voelt alsof ik bij Western Union in dienst ben.

Ik wil dat Western Union drastisch hun complete dienst heroverweegt en TEN EERSTE de illusie uit hun hoofd haalt dat goede klantenservice bij hen voorop staat. Het is schokkend dat zij durven te adverteren met "een goede klantenservice staat centraal" wanneer er zo belachelijk veel bewijs is van het tegenovergestelde. Dit is False advertisement, en moet worden geschrapt.

Wij vinden dat Western Union hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Western Union?