Opgelost door Westfalia.eu: Levering blijft uit, order is geannuleerd en geld is teruggevraagd.

sad Opgelost
# 332031
Kerstverlichting

Op 20 oktober heb ik een bestelling gedaan voor kerstverlichting bij Westfalia. Kort daarop ontving ik de gebruikelijke mailtjes als "Bedankt voor uw bestelling" en "Het pakketje wordt vandaag opgestuurd". De levertijd zou 3-5 werkdagen zijn. Op dat moment had ik nog geen vermoedens. In de mail was een Track and Trace nummer van GLS bijgevoegd. Deze bleef hangen op de status 'the parcel was not yet handed over to GLS'.

Na een week wachten en geen updates op de Track and Trace maar eens gebeld met de klantenservice. Er zou iets mis gegaan zijn in het magazijn, het pakketje is zoekgeraakt. Kan gebeuren, maar ik verwacht daarna wel een oplossing. Het pakketje zou opnieuw opgestuurd worden. Na 5 (!) telefoontjes in de navolgende 2 weken kreeg ik nog steeds hetzelfde antwoord van de klantenservice: "we gaan er achteraan en zorgen dat het opgelost wordt". Ik heb de mevrouw van de klantenservice gevraagd of ik de enige klant was die problemen ondervond met een levering. Het antwoord was: "Ja, u bent de enige. Normaalgesproken gaan de bestellingen goed."

Wat mij opvalt op sites waar reviews te vinden zijn over Westfalia.eu (klantenkompas.nl en trustpilot.com) is dat de waarderingen volledig tegengesteld zijn. Hoe kan het dat op trustpilot lauter positieve beoordelingen staan en op klachtenkompas.nl negatieve? Ik krijg dan het vermoeden dat reviews gemanipuleerd worden. Ik heb eerlijkgezegd meer vertrouwen in klachtenkompas.nl dan in een site die ze zelf aanbevelen.

Als te lezen op klachtenkompas.nl ben ik niet de enige die last heeft van een webshop die zijn afspraken niet nakomt. De uitspraak van de mevrouw van de klantenservice is dus onjuist. Ik voel me in al die telefoongesprekken aan het lijntje gehouden en heb geen vertrouwen meer in een correcte levering. Op 12 november heb ik gevraagd om de order te annuleren en het geld terug te storten. Het geld zou binnen een week op mijn rekening staan. Gelukkig is te lezen in reviews van andere gebruikers dat het geld uiteindelijk wel teruggestort wordt. Hopen dat het goed komt.

Terugstorten van aankoopbedrag.

Westfalia.eu
    Beste meneer Hamer,

Bij u is inderdaad helaas het een en ander fout gegaan.
    Nogmaals onze excuses hiervoor,

Uw bestelling is helaas verloren gegaan tussen ons magazijn en de vervoerder.
    Dit er erg spijtig, maar gelukkig komt dit niet vaak voor.

Maar hierop hebben wij zo snel mogelijk een nieuwe bestelling aangemaakt, en die is ook onlangs verzonden.

Uw geld gaan wij gewoon terug storten naar uw rekening.

Maar wij begrijpen dat u teleur gesteld bent.
    En vinden het ook erg spijtig hoe het gelopen is.

Het verschil tussen trustpilot en klachtenkompas is dat trustpilot voor positieve maar ook voor negatieve reviews is, en klachtenkompas is voor de klachten.

Het is terug gestort naar uw rekening.

Westfalia.

Kerstverlichting
Uiteindelijke oplossing Een dag na de plaatsing van de klacht kreeg ik een mailtje dat het pakket verstuurd is (met een niet-werkend Track and Trace nummer). Volgens de klantenservice zou het pakketje toch nog onderweg zijn; de annulering en de levering zouden elkaar gekruist hebben. Als het pakketje aankomt, moet ik het maar retourneren en daarna krijg ik het geld terug... Ik zag de bui al hangen en was niet blij met het voorstel, ik ga niet wachten op een pakketje om daarna mijn geld terug te krijgen. Het moet een parallel proces worden; geld zsm terugstorten en als het pakketje toch nog aankomt, zal ik het terugsturen. Het pakketje is niet aangekomen, het geld is gelukkig teruggestort. Het is de laatste keer dat ik bij Westfalia.eu een bestelling heb geplaatst, ik voelde me aan het lijntje gehouden.