Klacht Westland utrechtbank: Niet reageren om offerte aanpassing rentemiddeling conform Europese regels

Klachtnummer
# 260985
Gebruiker
Kampie-1
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Bij deze dien ik een klacht in betreffende een bankspaar hypotheek overeenkomst om via rentemiddeling de lopende rente vaste periode aan te passen met een lagere rente. De klacht betreft 2
zaken:

A. het niet reageren op mijn verzoek

B. het niet aanpassen van de eerdere offerte
rentemiddeling conform de regels van de richtlijn Mortgage Credit Directive
(MCD) (Europese hypotheekregels) zoals die conform onderzoek van de AFM zouden
moeten worden toegepast; en die ook bij rentemiddeling
een rol spelen.



Hieronder treft u de eerdere mailwisseling aan
tussen WUB en mij.

Hieruit blijkt dat het 1e contact stamt uit 17
maart 2017 en nu bijna 3 maanden later is er nog geen reactie, laat staan een
passende oplossing.



Tevens heb ik op 13 april 2017 om 12.55u
telefonisch contact gehad met u. Ik gaf aan dat ik geheel geen reactie had gehad
op zowel mijn oorspronkelijke verzoek om de offerte aan te passen op 28
maart als het herhaalde verzoek op 7 april 2017.

U gaf in dit gesprek aan dat u intern bezig bent
met het juist toepassen van de MCD regels en dat ik voor 22 april 2017 een
reactie zou krijgen.



Op 3 mei 2017 heb ik nog geen
reactie.

De oplossing


Bij deze verzoek ik u binnen 10 dagen een passende reactie te geven.
Door uw verzaking ben ik ook genoodzaakt de klacht kenbaar te maken via klachtenkompas.nl


Hopende op een passende oplossing door te rekenen met de laagste hypotheekrente voor 10 jaar vast sinds mijn eerste verzoek, te werken met een gewogen gemiddelde rente en geen risico opslag, verwacht ik van u een juiste offerte.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Westland utrechtbank hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Westland utrechtbank?