Klacht Westwing Home & living: Westwing wil geen compensatie bieden voor een ondeugdelijk product.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 288965
Gebruiker
MandyKallenbach
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beste heer/mevrouw,

Afgelopen december heb ik voor mijn katten een speciale huisdieren tipi besteld bij Westwing NL. Deze werd rond 17 december geleverd. Nu is de tipi binnen een maand kapot gegaan en zitten er in de stof verschillende (beginnende) gaten.

Vandaag, 15 januari, heb ik contact opgenomen met Westwing NL en mijn probleem telefonisch besproken. De medewerker gaf aan dat het niet de bedoeling is dat het product op zo een korte termijn stuk mocht gaan. Naar aanleiding van dit telefoongesprek heb ik foto’s van de gaten in de stof opgestuurd via de email zodat we samen konden zoeken naar een gepaste oplossing.
Het antwoord had ik na enkele uren ontvangen. Via de email gaven ze aan dat dit niet onder de garantie valt omdat mijn ‘honden’ er zelf in hebben gebeten en zij op basis van de foto geen enkele compensatie kunnen aanbieden. Ik heb een tipi gekocht van €126 voor mijn katten en ik had gehoopt dat voor dit bedrag de tipi wel wat langer mee zou gaan. Daarnaast weet ik dat mijn katten niet in de stof gebeten hebben aangezien ze hier de meeste tijd in slapen.

Na meerdere fijne ervaringen te hebben gehad met Westwing NL ben ik erg teleurgesteld in de manier waarop zij nu met mijn klacht omgaan. Na 2 keer telefonisch en 1 keer per mail contact te hebben gehad kom ik er helaas niet uit met de klantenservice van Westwing NL. Zij blijven herhalen dat ze uit de foto’s kunnen opmaken dat het ‘bijtlittekens’ zijn en dat het niet onder de garantie valt, dus ook geen enkele compensatie willen bieden. Natuurlijk zou ik nooit een klacht indienen als ik weet dat mijn katten de schade zelf hebben veroorzaakt. Ik had gehoopt dat Westwing NL ook een beetje vertrouwen heeft in zijn klanten, en mij dan ook het voordeel van de twijfel had gegeven.

Met vriendelijke groet,

Mandy Kallenbach

De oplossing

Compensatie of een vervangend product.

1 reactie

  1. Auteur
    MandyKallenbach
    Datum
    Er ondertussen nog niet uitgekomen met Westwing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MandyKallenbach
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een cadeaubon van 25€ voor hun webshop alleen ben ik niet van plan om nog eens bij ze te bestellen aangezien zij heel slecht met mijn klacht om zijn gegaan.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Westwing Home & living?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen