Klacht Whatsapp.brickoffers.com: Ongehoorde privacyschending als voorwaarde voor downloaden whatsapp

Heuvelavd

Gisteren probeerde ik whatsapp op mijn smartphone te downloaden en kreeg toen de melding dat ik whatsapp eerst voor het volgende moet machtigen. In principe lijkt dit te betekenen dat ik hen volledige controle over mijn smartphone geef en toestemming geef al mijn persoonlijke gegevens daarop in te zien, en zelfs te wijzigen, en ik whatsapp toegang moet geven tot mijn locatie en contactgegevens en belgegevens. Dit is waar ik o.a toestemming voor moet geven:

De app mag:
mijn telefoonfuncties openen, mijn tel nr en serienr bepalen, of een oproep actief is, met wie ik ben verbonden etc;
verbinding met mijn wi-fi toegangspunten maken en verbreken, wijzigingen aanbrengen in in configuraties;
mijn GPS locatie bepalen;
accounts toevoegen, verwijderen, wachtwoorden wijzigen, accounts maken en controleren op wachtwoorden;
persoonlijke profielgegevens lezen die op mijn apparaat zijn opgeslagen, het mag mij identificeren, gegevens naar anderen zenden
al mijn contacten lezen en

Druk zetten op het bedrijf om deze ongehoorde privacyschending te beeindigen, zodat whatsapp kan worden gedownload zonder hen hiertoe toestemming te geven. Indien nodig publiek bekend maken van wat zij doen en aangifte wegens grove schending van de Wbp

Wij vinden dat Whatsapp.brickoffers.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Whatsapp.brickoffers.com?