Klacht Whirlpool: Bauknecht kookplaat bijna 1 maand kapot. Waardeloze service.

Timmer

Onze Bauknecht inductie kookplaat van nog geen twee jaar oud is recentelijk kapotgegaan. Het aanzetten van de kookplaat zorgt ervoor dat de stoppen eruit vliegen. Op 3 juni melding gemaakt van het probleem, waarna de keukenleverancier op 4 juni een reparatieverzoek heeft ingediend bij Whirlpool. En toen bleef het stil...

Maar eens nagebeld een paar dagen later. "De afspraak staat ingepland op 15 juni, u krijgt nog een tijdstip door vooraf. Maar we snappen dat het urgent is, mogelijk bent u eerder aan de beurt." Een zoethoudertje, dat snap ik ook wel, maar goed, je moet het er maar mee doen. Bijna twee weken wachten...

Ik heb een paar dagen gewacht, maar die e-mail met dat tijdstip heb ik uiteindelijk nooit gekregen. Afgaand op de reviews, weet je dus niet of de monteur in de ochtend komt of in de middag. Of dat hij uberhaupt komt. En dus de hele dag vrijgenomen. Overigens belde hij wel keurig 15 minuten voor aankomst.

Eenmaal aangekomen bleek na een uurtje dat de kookplaat inderdaad defect was. Een tijdelijke oplossing was niet voorhanden, een vervangend onderdeel evenmin. En dus moet er een bestelling geplaatst worden bij de fabriek in Italie (!!!). Wederom twee weken wachten. En nu maar hopen dat het onderdeel snel binnenkomt en de afspraak ook snel ingepland kan worden.

- Update vrijdag 26 juni

Afgelopen woensdag de bevestiging gekregen dat de monteur vandaag zou komen. Hoera! Komt er dan toch een goed einde aan deze soap?

Helaas... Donderdag aan het einde van de middag een SMS ontvangen: "Geachte klant, wilt u zo vriendelijk zijn contact met ons op te nemen via telefoonnummer 076 530 6400 ivm uw apparaat."
Ah... We weten wat dat betekent: geen monteur dus.

Vandaag meteen maar even gebeld. Medewerker werkte vanuit huis (runt parttime een kinderopvang zo te horen) en wist te vertellen dat de monteur ziek was. Ik snap die monteur wel eerlijk gezegd... Met zo'n werkdruk zou ik me ook ziek melden. Maar goed, op mijn vraag wanneer we dan een monteur konden verwachten, want het duurde toch wel heel erg lang nu, kreeg ik te horen dat hij met 1-2 minuten terug zou bellen.

Je raadt het al... Die monteur gaat niet komen vandaag.

Reparatie van de kookplaat, financiele compensatie aangezien we al een maand leven via Thuisbezorgd.

Wij vinden dat Whirlpool hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Whirlpool?