Klacht Whirlpool: Media Markt / Whirpool schuiven problemen met nieuwe magnetron af onder gebruiksschade

# 351962
Bloem80

Eind september kocht ik een magnetron-oven van Whirlpool via de Media Markt webshop. Toen ik de magnetron met crispfunctie in gebruik nam hoorde ik een soort kortsluiting. Na openen van de magnetron bleken er metaaldeeltjes van zowel de binnenkant van de magnetron als de crispplaat afgesprongen te zijn. Ik meldde dit bij Media Markt. Zij adviseerden mij het product op te sturen naar het reparatiecentrum. Omdat ik de verpakking al had weggegooid, was dit geen optie. Daarom moest ik langs bij de dichtstbijzijnde Media Markt, op 30 km afstand. Omdat ik zelf geen auto heb moest ik er een lenen. Eenmaal bij de infobalie aangekomen moest ik ongeveer een uur wachten totdat ik geholpen werd. De medewerkster bekeek de magnetron en haalde haar vinger open aan de beschadigde laklaag. Na lang zoeken werd mij verteld dat ik helemaal voor niets was langsgekomen. Ik moest telefonisch contact opnemen met Whirlpool, er zou dan een reparatiemonteur langskomen om de magnetron te bekijken en te repareren.

Op voorhand moest ik foto’s aanleveren van de schade. Conclusie van de productspecialist was “gebruiksschade”. Aangezien ik er 100% zeker van ben dat dit niet het geval was, werd er een servicemonteur langsgestuurd.

De servicemonteur heeft tijdens zijn bezoek aangegeven dat hij zag dat er schade was aan magnetron en crispplaat en dat dit niet door stoten of iets dergelijks ontstaan kon zijn. Hij heeft ook de glasplaat en wieltjes verwijderd en de crispplaat direct in de magnetronoven geplaatst. Maar zelfs dan raakt het metaal elkaar niet. Zijn conclusie was dan ook dat het niet door onjuist gebruik kan komen. Hij zou de kwestie voorleggen aan een productspecialist, waarna ik verder zou horen hoe en wat.

Toen ik na een maand nog niets gehoord had nam ik zelf contact op met Whirlpool. Hun conclusie was wederom “gebruiksschade”, terwijl ik er 100% zeker van ben dat dit niet het geval is. Ze verwijzen me terug naar Media Markt.

Daarom nogmaals contact gezocht met Media Markt. Zij geven aan dat als Whirpool aangeeft dat het gebruikersschade is, dit helaas niet onder de garantie valt. Ook werd mij wederom de mogelijkheid geboden de magnetron op te sturen (wat niet gaat) of langs te komen (weer auto lenen). Ik word een beetje moe van dit “spelletje” en het kastje-naar-de-muur-verhaal. Moet ik nu echt weer het zelfde traject gaan bewandelen? En wie garandeert mij dan wel een goede afloop? Word er dan niet wederom gezegd dat er sprake is van gebruiksschade? Wat nu?

Een nieuw vervangend, goedwerkend product regelen.

Wij vinden dat Whirlpool hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?