Klacht Whirlpool: Niet op juiste wijze geinformeerd over kosten en garantie bij afname van de dienst

Klachtnummer
# 430277
Gebruiker
Vaatwasserprobleem#1
Datum
0 reacties

Details

Klacht

1e keer wilde vaatwasser niet afpompen. Zelf alles gecontroleerd conform voorwaarden en kon niets vinden. Gebeld, aangegeven wat het euvel was er werd gemeld dat we nog onder de garantieperiode vielen. Monteur is gekomen en euvel is verholpen. Achteraf betaalden we ca 45 euro.
Ca. 6 maanden later wilde vaatwasser weer niet afpompen, weer alles zelf gecontroleerd, kon niets vinden. Weer contact opgenomen, aangegeven dat ik dacht dat we nog binnen de verlengde garantieperiode vielen. Er is niet gemeld dat dit niet zo was, er is niet gemeld dat er een all-in tarief gehanteerd word voor reparatie werkzaamheden als euvel niet onder garantie valt of door eigen toedoen is veroorzaakt. Monteur is gekomen, betrof uiteindelijk een stukje glas op een plek waar wij niet zelf bij konden komen. Achteraf worden wij in rekening gebracht voor het all-in tarief van ruim 180 euro.
Contact opgenomen met de klantenservice omdat ik van stelling ben van tevoren niet op juiste wijze geïnformeerd te zijn (had ik geweten dat we niet binnen de garantie vielen, of van de hoogte van het all in tarief wist had ik wellicht anders besloten, namelijk voor een lokale monteur). Hun reactie was: ik had dit zelf moeten vragen. Mijn reactie: ik vind dat bij het verlenen van een dienst de consument moet weten wat de hoogte van de kosten zijn en met de juiste informatie moet zijn voorzien.

Gewenste oplossing

Ik zou graag coulance willen vragen op basis van het feit dat ik niet op juiste wijze geïnformeerd ben bij afname van de dienst en voorstellen dat ik een vergelijkbaar bedrag betaal zoals in het geval van de eerste reparatie (namelijk ca 50 euro ipv. het all-in tarief van 180 euro)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Whirlpool hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Whirlpool?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen