Klacht Whirlpool: Wasmachine binnen een jaar na garantieperiode kapot, machine vertoonde al eerder mankementen.

W.E.

Op 08-10-2016 kocht ik bij BCC een nieuwe wasmachine; Whirlpool FSCR80420. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
- Programma’s worden niet afgemaakt, deze stopten bij een resttijd van 3 of 4 minuten
- Touchscherm werkt niet naar behoren, niet alle toetsen doen het altijd; reageerde soms helemaal niet.
- Wasmachine gaf storingen aan dat er wat verstopt zou zitten
- Wasmachine is sinds 14-9-2019 tijdens het wassen uitgevallen en ik krijg de wasmachine niet meer aan de praat.

Eerder heb ik tot twee keer toe een monteur laten komen van Whirlpool. Deze had de problemen dan opgelost voor korte duur. De garantie werd dan verlengd voor een periode van zes maanden. Bij beide bezoeken van de monteurs heb ik aangegeven niet tevreden te zijn over het product en een vervangend machine te willen. Ik heb ook aangegeven dat ik het niet wenselijk vind, dat er problemen ontstaan buiten de garantieperiode en dat ik dan voor de kosten moet opdraaien. Mij werd verteld dat als het over dezelfde klachten gaat er ook dan een monteur langs komt: kosteloos. Tot mijn verbazing is nu toch gebeurd waar ik mij zorgen over maakte. Mijn wasmachine is kapot buiten de garantieperiode. Telefonisch werden mij allerlei bedragen opgenoemd waar ik rekening mee dien te houden als er een monteur langs komt. Ik begrijp de richtlijnen met betrekking tot de garantieperioden, maar mijn machine vertoonde eerder al mankementen.

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.

Wij vinden dat Whirlpool hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?