Klacht Wieldraaijer VOF: Het laten betalen van vervanging van een gebrekkig produkt tijdens de wettelijke garantieperiode

Klachtnummer
# 20123
Gebruiker
Anoniem
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 20/04/2012 koop ik bij de firma Wieldraaijer in Drouwenermond (Dr) een beveiligingssyteem met slot voor mijn aanhangwagen ter waarde van ruim 163 €. Het systeem werkt goed tot 04/01/2013. Dan gaat het slot niet meer open en de aanhangwagen kan dus niet meer aangekoppeld worden. Het lukt me de bouten van het beveiligingssysteem los te krijgen en ga met het volledige systeem naar de fa Wieldraaijer om te zien hoe het euvel opgelost kan worden. Er wordt korte tijd geprobeerd het slot open te krijgen en als dat niet lukt besluit de technicus zonder overleg het slot met de slijpschijf van het systeem af te zagen. Weg slot. Hij biedt me een nieuw slot aan onder garantie denk ik daar het slot net 8 maand oud is.Dat is niet het geval daar ik ondanks vragen en tegenwerpingen mijnerzijds 25 € moet betalen voor vervanging van het defecte slot. De volgende dag verzoek ik de firma d.m.v. een vriendelijk brief de 25€ op mijn rekening terug te storten daar de wettelijk garantieperiode nog van kracht was op het moment van disfunktioneren. Geen reaktie van de fa Wieldraaijer. In de week van 15/01/2013 stuur ik een herinnerings-mail naar de fa. Wieldraaijer om hen te herinneren aan mijn verzoek. Weer geen reaktie helaas. Ik had gehoopt dat de fa. Wieldraaijer mijn poging tot overleg zou oppakken, maar dat gebeurt niet. Daarom maak ik mijn verzoek nu nogmaals bekend via dit Klachtenkompas. Ik hoop dat de Consumentebond als succesvolle intermediair kan optreden.

Gewenste oplossing

Ik verzoek de fa. Wieldraaijer het slot te vervangen onder garantie en derhalve over te gaan op terugstorting van de 25 € die ik heb moeten betalen ter vervanging van een defect slot op mijn Raborekening 3373.50.884 t.n.v. P. van Beyma, Kanaal A zuidzijde 11, 7881 LA Emmercompascuum.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Wieldraaijer VOF hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Wieldraaijer VOF?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen