Klacht Wijkopenautos.nl: Taxatie komt totaal niet overéén met waardebepaling online

Lianne1992

Vandaag voor een taxatie geweest voor mijn Nissan Micra uit 2017. Krijg ik 245 mailtjes van jullie met een bedrag van €11.881. Maak ik een afspraak, krijg ik een bod van €9.846. Ik vind dit echt schandalig. Dit is nog lager dan de garage geeft zonder inruil 🤣.
De auto is in top staat van zowel buiten en binnen. Hoe is het nou mogelijk dat er dan z’n groot verschil zit in de prijs?
Volgens de taxateur heeft wijkopenautos.nl een onjuiste prijs online gegeven en is dit een fout geweest.
Geef in elk geval een richtprijs online en niet 20% ernaast. Dit bespaart een heleboel mensen een onzin vrije middag.

- Eerlijke prijzen online geven
- Controleren waarom het verschil zo groot is
- Compensatie

Wijkopenautos.nl
    Beste L. Boerboom,

Het is voorafgaand aan de taxatie erg lastig om een accurate prijs te bepalen voor je auto. We hebben op dat moment slechts een kenteken en indicatie van de kilometerstand. Het kan gebeuren dat er schade op een auto zit waar wij vooraf niet van op de hoogte waren. Het uiteindelijke bod dat we doen zal dan lager zijn dan wij online hebben gecommuniceerd.

Ik heb je taxatie teruggevonden en zie dat je inderdaad een nette auto hebt binnengebracht. Ondanks dat kunnen we helaas geen hoger bod op je auto uitbrengen. We zijn hierin ook afhankelijk van de huidige 2dehands auto markt en de handelaren die aangesloten zijn op ons platvorm.

We proberen altijd om vooraf een realistische prijs indicatie af te geven. Als dit niet lukt analyseren we dit en brengen we waar mogelijk verbeteringen aan.

Jammer om te horen dat we niet aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen. Ook wij hadden dat graag anders gezien.

Met vriendelijke groet, wijkopenautos.nl

Ook een klacht indienen over Wijkopenautos.nl?