Klacht Windak: Windak weigert prijsverhoging van 20% inhoudelijk toe te lichten

Joepie Joepie

Ondanks 0% BTW actie is netto prijs voor mij ten opzichten van originele offerte (van net voor de kortingactie), niet met 6-21% omlaag gegaan, maar effectief juist 20% omhoog!!!
- Ik heb in mijn ogen netjes en pragmatisch geprobeerd om alsnog tot een overeenkomst te komen.
- Windak houdt daarentegen gewoon stug vast aan de nieuwe significant hogere prijs en weigert simpel weg om een inhoudelijk discussie aan te gaan en wenst mij "veel succes met het vinden van een nieuwe dakkapel"...
- Van een leverplicht ten opzichte van originele offerte wil Windak dan ook niets weten.

Waarschijnlijk zit de order portefeuille sinds de "kortingactie" redelijk vol en is leveren tegen de lagere prijzen met lagere marges van voor de "kortingactie" niet aantrekkelijk...
- Maar ga je zo om met (potentiële) klanten?

Beter voorstel inlijn met initele offerte.

Wij vinden dat Windak hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Windak
    Geachte heer Roijers,
    Van klantenkompas hebben wij een bericht ontvangen met het verzoek te reageren op uw melding.
    Onze mening is als volgt:
    - Begin oktober heeft u via een offertevergelijkingssite een aanvraag voor dakkapellen gedaan.
    - U bent toen niet op ons advies ingegaan om een vrijblijvend adviesgesprek/inmeetafspraak met een
    adviseur aan te gaan. Dit is toch belangrijk omdat het hier om maatwerk gaat.
    - Op grond van summiere gegevens hebben wij u toen u op uw aandringen een indicatie offerte gestuurd.
    - Echter toen wij in november (naar aanleiding van een BTW actie bij Windak) alsnog door u werden
    uitgenodigd om de situatie bij uw thuis te bekijken en een inmeting te verrichten, bleek dat u
    ons onvolledige en te weinig informatie heeft versterkt. Bijvoorbeeld door een andere dakhelling door te
    geven dan in werkelijkheid de dakhelling is. Dit is in tegenstelling tot wat u denkt wel degelijk een
    prijsbepalende factor bij Windak. Naar aanleiding van de inmeting hebben wij u een officiële offerte
    uitgebracht met nodige te treffen maatregelen en verdere optie die u wenste.
    - U was het niet eens met deze officiële offerte. U bleef vasthouden aan de indicatie offerte. U wilde over die offerte de BTW korting en nog eens 10 % korting bij afname van 2 dakkapellen. Wij hebben u toen diverse keren proberen uit te leggen, dat u uit moet gaan van de officiële offerte en dat wij in een actie periode geen korting op korting geven.
    - Volgens de officiële offerte hadden we willen leveren en waren er openingen om een deal te sluiten. Echter zijn beide partijen niet in staat geweest om tot elkaar te komen en is er geen opdracht tot stand gekomen.
    Dit vinden wij vervelend, maar gezien de meningsverschillen is het beter om geen zaken met elkaar te doen. Dit hebben wij u al eerder schriftelijk kenbaar gemaakt en daarin u beleefd succes gewenst met het vinden van uw nieuwe dakkapel. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Windak
    We hopen dat u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan kunt u ons altijd een e-mail sturen.
    Geachte Windak,
    Naast dat bovenstaande niet geheel correct de gang van zaken beschrijft, heb ik inderdaad openingen aangeboden (zoals geen stapel korting en een kleiner dakkapel om toch binnen mijn budget te blijven (en ter compensatie van dakhelling)), maar van uw kant heb ik slechts inhoudelijke ontwijkingen gezien en succes bij het vinden van dakkapel elders....
    Graag ontvang ik (obv orginele offerte en aangepaste wensen) een redelijk voorstel om tot een deal te komen.
    Joepie Joepie
    Ik ben erg teleurgesteld in de klantvriendelijkheid van Windak. Ze hebben er zelf bewust voor gekozen de initiële offerte te maken op de beperkte informatie (zonder bezoek aan huis met inmeten van dakhelling). Ze hebben dezelfde maand zelf met mij contact opgenomen over de 0% BTW actie (waarbij 10% korting voor 2x dakkappelen in 1x bestelling niet wordt uitgesloten). En nu krabbelen ze zonder inhoudelijke reactie terug en ontwijken daarmee hun leverplicht. Voor mij is dit hiermee nog niet af