Opgelost door Winkelenensparen.nl: Ongeoorloofde afschrijving Global Collect en wly winkelenspaar.nl

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 343242
Gebruiker
Flagio
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik zie dat jullie tot 3 maal toe een bedrag van 15 Euro hebben afgeschreven.
Ik heb geen idee wie jullie zijn en hoe jullie aan een machtiging zijn gekomen.

Het gaat om afschrijvingen in November, December 2018 en Januari 2019.

Dit zou gedaan worden door Global Collect voor wly winkel en spaar. Tot mijn grote schrik zie ik ook dat het om een doorlopende incasso gaat.

Ik verzoek u per direct de 3 betalingen terug te storten en de valse machtiging te verwijderen.

De oplossing

Geen afschrijvingen meer van mijn rekening. Ik wil niks met Global Collect of WLY winkel en spaar te maken hebben! Heb geen toestemming gegeven voor een doorlopende machtiging of om bedragen van mijn rekening af te schrijven. De 3 onrechtmatige betalingen dienen direct teruggestort te worden.

2 reacties

  1. Auteur
    Winkelenensparen.nl
    Datum
    Beste,

    Wij hebben u vanuit ons klantenservice team een persoonlijke e-mail gestuurd.

    En met vragen kunt u ook hier terecht: ledenservice@winkelenensparen.nl of door te bellen naar 0800-2200026 (maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18.00 uur).

    Hiermee hopen wij u voldoende geïnformeerd te hebben.

    Customer Service Winkelen en Sparen
  2. Auteur
    Flagio
    Datum
    De klacht is voortvarend aangepakt en opgelost, inclusief terugbetalingen. Het blijft wel een vreemde praktijk om op deze manier mensen aan een verborgen contract te binden. In mijn geval was Sarenza de boosdoener. Ik vermoed dat er gebruik of misbruik wordt gemaakt van de 'kleine lettertjes' in de voorwaarden. Zo lang een klant niet reageert, prima en makkelijk geld ontvangen. Zodra een klant wel reageert, direct handelen. En dát is nou juist zo verdacht.

    Aangezien het mijn tweede negatieve ervaring met Sarenza was in korte tijd, zal ik daar nooit meer iets kopen. Verder zouden initiatieven als 'winkelenensparen.nl' verboden moeten worden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Flagio
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Winkelenensparen.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen