Klacht Winkelenensparen.nl: Winkelenensparen stelt dat wij abonnement hebben na eenmalig bestellen concertkaartjes bij Ticketmaster

Yvonnebalvers

Mijn man heeft concerttickets gekocht bij Ticketmaster. In het bestelproces zat de vraag of je korting wil bij n volgende aankoop. Dat wilde hij wel. Nu blijkt dat opeens een abonnement op een Winkelenensparen te zijn (van 15 euro per maand). Hij heeft aan dit programma nooit zijn gegevens doorgegeven, geen incasso-opdracht voor een abonnement verstrekt. Maar er wordt wel 15 euro geincasseerd. Kennelijk zijn zijn gegevens voor het betellen van de concertkaartjes bij Ticketmaster doorgegeven aan deze firma. Ik heb contact opgenomen met Winkelenensparen, die vragen mij allerlei gegevens als rekeningnummer e.d door te geven zodat ze mijn abonnement kunnen vinden. Dat ga ik niet doen, ze hebben mijn naam en die van mijn man via de mail gekregen. Het lijkt me sterk dat ze geen zoekprogramma hebben dat mijn gegevens op die naam kan vinden. Men verzoekt mij te bellen en dan wordt mijn telefoontje doorgeschakeld naar Zwitserland, volgens de kleine lettertjes op hun site.

Ik wil dat deze firma per direct mijn naam verwijdert uit hun bestand, De 15 euro heb ik gestorneerd en ik wil dat men nooit meer probeert nog een keer 'abonnementsgeld' te innen.

Winkelenensparen.nl
    Geachte mevrouw Balvers,

In reactie op uw klacht.

Winkelen en Sparen is een online spaarprogramma waarmee u 10% korting krijgt wanneer u online winkelt bij populaire retailers. U krijgt deze cashback direct op uw rekening gestort wanneer u meer dan €5 per maand heeft gespaard en u kunt tot €300 cashback per maand verdienen.
    Na uw aankoop op Ticketmaster heeft u het aanbod gekregen om een cashback beloning te krijgen voor uw eerstvolgende aankoop op deze site. Door op deze button te klikken kwam u op de inschrijfpagina van Winkelen & Sparen terecht. Hierop staat duidelijk aangegeven dat - om in aanmerking te komen voor deze cashback - u lid dient te worden van ons spaarprogramma. De vereiste gegevens om lid te worden zijn: uw volledige naam, uw e-mail adres, uw postadres, een wachtwoord en uw credit-, dan wel debitcard gegevens.

Het wordt meerdere malen op de inschrijfpagina aangegeven dat u na een 30 dagen gratis trial een lidmaatschap aangaat van €15 per maand, dit is ook de reden dat wij u vragen om uw creditcard of bankpas gegevens te verstrekken wanneer u zich inschrijft. Aangezien u na de proefperiode het lidmaatschap niet beëindigd heeft, is het betaald lidmaatschap ingegaan.

Uit onze gegevens kan ik opmaken dat u op 12 februari 2016 een lidmaatschap bent aangegaan en dat u op 18 maart 2016 bent uitgeschreven. U zult aldus geen nieuwe incasso’s ontvangen.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons nemen met onze klantenservice via ledenservice@winkelenensparen.nl of door te bellen naar 0800-2200026 (maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18.00 uur)

Hiermee hopen wij u voldoende geïnformeerd te hebben.

Customer Service Winkelen en Sparen
    Yvonnebalvers
    Goed dat uitschrijving nu toch is gelukt, want kennelijk kon u mij eerder niet vinden en nu opeens wel. Ik neem aan dat dit betekent dat u ook deze eerste 15 euro (die ik heb gestorneerd) niet nog een keer gaat incasseren, daar u zegt niets meer te gaan incasseren. Ondanks uw bewering dat er meermalen op wordt gewezen dat het hier om een betaald abonnement gaat is dit niet duidelijk geworden in de communicatie.Er zijn slechts gegevens tbv het proces van aankoop van de tickets ingevuld.

Ook een klacht indienen over Winkelenensparen.nl?