Klacht Witgoedbrigade: Geen reparatie wel €69 rekening

Ichini

€69 moeten betalen na 5 minuten van diagnose, geen reparatie want de monteur had niet de nodige onderdelen bij zich. Daarna ging ie door met aansmeren van een nieuwe wasmachine van €850. Als hij de onderdelen ging bestellen zou de reparatie van onze wasmachine €160 kosten. Wij moesten nog er over nadenken. Hebben zelf gecheckt wat de originele onderdelen op internet kosten. Nog geen €50. Dit is puur oplichting, Witgoed Brigade.

Geld terug

Witgoedbrigade
    Geachte heer/mevrouw Van der Vlag,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij de reparateur gesproken. Wij werken met zowel eigen reparateurs als aangesloten partners. Bij u is een van onze aangesloten partners geweest, waar ik zeker voor in sta. Ik schrik van u verhaal en wil dan ook graag de onderste steen boven hebben.

Allereerst de € 69 euro is een vast bedrag dat sowieso betaald dient te worden. Op afstand is in de meeste gevallen niet te zeggen wat er aan de hand is, waardoor u de expertise van een reparateur in huis haalt. Waarschijnlijk is er wat verwarring ontstaan door alle bedragen die genoemd zijn. Vermoedelijk bedoeld u met de €50,- handgreep/deurslot, echter gaf de reparateur aan dat ook de deur zelf kapot is. Bosch rekent voor de complete deur €115,- inkoop ex btw en verzending, de greep plus slot kost €35,- ex btw en verzending.
    De reparateur vertelde ons dat u had aangegeven of het de moeite zou zijn om een nieuwe machine te kopen aangezien de huidige machine 10 jaar oud is.
    De reparateur heeft gevraagd waar u aan dacht en hieruit zou de reparateur een voorbeeld hebben gegeven van bv. een 9 Kg Bosch, deze kost gemiddeld de €850,- afhankelijk van de uitvoering.

De reparateur zou hebben aangeboden om op enkele websites te kijken wat de exacte kosten zouden zijn voor een nieuw apparaat. Naar zeggen van de reparateur zou dit enkel informatief zijn en geen druk om iets af te nemen. Er zou wel aangeboden zijn, om bij akkoord er een mogelijkheid is om dit in één te kunnen regelen voor u.

Het is nooit zijn intentie geweest u verkeerd voor te lichten en zowel de reparateur als de Witgoed Brigade betreuren dit ten zeerste.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u vragen hebben kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

De Witgoed Brigade

Ook een klacht indienen over Witgoedbrigade?