Klacht Wizzair: Extra kosten in rekening brengen bij onnodige naamsverandering

bertb

Bij Wizzair heb ik een account aangemaakt, omdat ik 3 voornamen heb en er maar 1 invulveld is heb ik mijn voorletters ingevuld. Ik heb al een aantal keer geboekt via deze account, vaak ook voor anderen, maar ook vaak zelf gereisd (tot dusver zonder probleem). Deze keer ging ik zelf weer mee, en ik kon geen andere naam opgeven dan de naam in mijn inlogaccount. Ook bij het online inchecken heb ik nog gekeken of ik mijn gegevens kan veranderen maar dat kan niet.

Bij het inchecken op het vliegveld bleek dat nu ineens de voorletters niet voldoende zijn. Alleen voor het veranderen van mijn naamsgegevens op de instapkaart werd EUR 70,45 in rekening gebracht ivm zogenoemde naamswijziging. Volgens mij is het een volledig overbodige administratieve stap (nog afgezien van de prijs) omdat ik het nummer van mijn paspoort ook had vermeld bij het online inchecken.

Terugbetaling van EUR 70,45 (afhankelijk van de afhandeling van de nog openstaande terugreis)

Wij vinden dat Wizzair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Wizzair?