Klacht Wizzair: Hoge bijkomende kosten.

Klachtnummer
# 11682
Gebruiker
Albert Ebben
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Voor drie dames heb ik op 9 Febr. van dit jaar een reis Eindhoven-Belgrado vv geboekt via internet bij WIZZair.
Ingevuld de volledige 1ste voornaam en achternaam.
Als frequent flyer doe ik dat ook bij de KLM, Delta, Air France, nooit problemen. Het invulveld op de "Bookings site'' van WIZZair is te klein om alle voornamen voluit in te vullen.
Dit wordt door Wizzair niet geaccepteerd, alle namen zoals in paspoort vermeld moeten ingevuld worden, blijkt achteraf.
Daarnaast geef ik op dat er electronisch ingecheckt zal worden en dat is nagelaten. Reden is dat er toch koffers ingeleverd moeten worden en er dus ook ingecheckt kan worden aan de balie.
WIZZair stuurt op 13 Febr een email met bevestigingscode (FC8MEB) met daarin de initialen van de voornamen.
Dus niet met de volledige eerste voornaam, zoals ik heb vermeld in de boeking.
Tijdens het inchecken op vliegveld Eindhoven, op 3 Sept, gaat het helemal fout.
Door zg naamswijzigingen, initialen worden vervangen door voornamen, extra kosten €120 p.p !.
Met bovendien daar bij de opmerking dat er wel electronisch in Servie ingeboekt dient te worden voor de terugreis.
Hetgeen achteraf, ondanks lokale Servische hulp, zowel in een internet caffe als op het vliegveld bij de WIZZair balie niet gelukt is de site kon niet geopend worden.
Wederom een kostenpost van €15 p.p .
De dames kregen geen tickets, alles werd geregeld door computers.
Ik kan dus ook niet nagaan welke naam en welke kosten er op de tickets stonden.
Kortom de totale kosten voor 3 tickets Eindhoven-Belgrado kosten geen €373.94 maar €733.94, haast een verdubbeling.

De oplossing

Geld terug €360, of aantonen dat zg.naamswijzigingen nodig waren.
Geld terug €45, electronisch inboeken in Belgrado was niet mogelijk.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Wizzair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Wizzair?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen