Klacht WMO: klacht gaat over het niet juist afhandelen van de pgb aanvragen.

truida

goedemorgen

wij hebben vorig jaar 1-04-2019 bij de wmo veendam een aanvraag ingediend om dagbesteding voor mijn man te krijgen
boukje is hier geweest en heeft de aanvraag in orde gemaakt een onafhankelijk persoon van de gemeente is zei
hij heeft gil the latte tourette en een ernstige chronische tic stoornis
we worden door de gemeente aan alle kanten aan het lijntje gehouden
wmo geeft toe dat de aanvraag bij hun binnen is gekomen op 11 april 2019
10 juli is pas de wmo consulente leonie essing bij ons geweest om over de dagbesteding te praten en door te nemen
echter wou mevrouw essing niet alleen de dag besteding behandelen maar ook de lopende pgb de persoonlijke individuele begeleiding onder de loep nemen en mee behandelen omdat de uren met de dagbesteding gevolgen konden hebben mijn man heeft namelijk 28 uur
om hulp van mij mijn vriendin en mijn zijn te kunnen in kopen.
als er een vreemde over de vloer komt worden met name de tic,s veel erger, en heeft hij maar ook ons gezin er enorme lasten bij.
maar nu is er via de mail toegekend naar onderzoek op 1 november door leonie essing dat de lopende pgb geen gevolgen heeft met de dag besteding.
zei moest alleen de verslag nog afmaken en versturen voor de ondertekening van mijn man en dan was de dagbesteding en de lopende pgb weer volledig klaar.
het zou beide dan klaar zijn de pgb begeleiding individueel zou tot 31-dec-2020 in orde worden gemaakt en de dag besteding tot 1-april-2020
maar mevrouw essing is met haar fiets gevallen en in december kregen wij te horen dat zei niet meer terug kwam de verslag is nooit afgemaakt en dus nooit ondertekend
nu heeft mevrouw annemarrie rozema het over genomen
en willen ze het weer opnieuw onderzoeken
dit alles heeft al zoveel stress en ellende opgeleverd dat mijn man meer tic,s en hinder heeft moeten door staan
vanaf 1 november moest alles klaar zijn er was een tussen persoon aanwezig op 15 oktober 2019 grietje nieland van de gemeente veendam.
die zei ook dit duurt veelste lang allemaal ik stel een eind datum voor en dan moeten de 3 zaken rond zijn de hinder en de stress voor meneer wezeman en zijn gezin word te veel en dat is niet de bedoeling de 3 de wat er bij kwam was dat wij vanaf 10-juli ook te horen kregen dat wij een ander huis konden krijgen dit is inmiddels met veel getouwtrek met acantus en de wmo rond gemaakt op 29 oktober 2019
maar de andere zaken dus nog steeds lopende vanaf 1 april 2019 tot aan de dag van vandaag

ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn
wand dit kan toch niet langer zo
wij zijn al 40 weken verder en er is nog geen tot niets bekend
ook willen zei dat er bij de ciz de langdurige zorg indicatie word aan gevraagd van de 24 uur omdat zei vinden dat mijn man dat nodig heeft maar dit kan pas op 1 januari 2021 we hebben meerdere malen contact gehad met de ciz zelf zijn aandoening valt nog niet onder de doelgroep van de ciz maar mogelijk door de veranderingen in 2021 wel dus kunnen dan pas een aanvraag voor de 24 uur aanvragen bij hun.
ook zou de indicatie van de dagbesteding dan weer opnieuw en automatische worden verlengd van 1-04-2020 tot 31-12-2020 dat had mevrouw essing beloofd maar goed die valt er nu dus tussen uit wat kunnen we hier mee doen welke stappen kunnen wij zetten

Wij vinden dat WMO hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over WMO?