Klacht WMO: Onfatsoenlijke behandeling

Klachtnummer
# 112852
Gebruiker
LTwaters
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb een aantal jaar een PGB-uitkering ivm autisme.
Het gaat nu goed met mij, dus hoefde ik de afgelopen tijd geen gebruik te maken van mijn PGB.
Toen kwam de zorg bij de WMO. Zonder dat ik een melding kreeg van het WMO kreeg ik rekeningen van het CAK waarin ik een eigen bijdrage moest betalen voor mijn gebruikte PGB, die dus gebruikt werd door het WMO. Dit was eerst niet zo.
Na een mail gestuurd te hebben naar het WMO waarin stond dat ik hiervan niet gediend was hebben hun zonder overleg mijn PGB met terugwerkende kracht vanaf 1-1-15 ingetrokken. Ik heb gevraagd waarom dit was. Ik kreeg een kortaf mailtje van een medewerker waarmee voor mij de maat vol was. Ik heb ze gemaild dat ik het zorgwekkend vind dat hun dit zo aanpakken. Nu werd ik gebeld door een medewerkster van het WMO. Deze vertelde mij onveschoft dat ik het fout had. Ik legde uit dat ik mijn PGB graag wou houden voor de toekomst en toen zei mevrouw "ja, maar je kan volgende week ook onder de trein komen."

De oplossing

Een excuses van de betreffende mevrouw van de WMO Zwolle voor de onbeschofte behandeling. Als zij zo omgaat met mensen die van hun verlangen dat ze hun helpen dan gaat er iets goed fout bij het WMO.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat WMO hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over WMO?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen