Klacht Wonderbox NL: Maar 40 euro gekregen van de waarde van 60 euro op de cadeaukaart wonderbox restaurant

sad Niet opgelost
janneke

In december kreeg ik een wonderbox restaurant van vrienden. We waren dol blij totdat de ellende die zich erbij te weeg bracht kwam. na 2 maanden bleek het arrangement van de restaurant wonderbox niet meer te boeken te zijn op de site. De bon was nog maar 2 maanden oud en de site gaf aan dat het bedrag van 60 euro nog 2 jaar geldig was. Met een restaurant die een vergelijkbaar arrangement op de site had staat, mailcontact gehad. Ondanks dat het over een andere arrangement ging wilde het restaurant wel meedenken en accepteerde de bon. Echter na het etentje de verrassing. Het betreffende restaurant kon het bedrag op mijn gekregen bon niet volledig activeren. Ze deden er alles aan maar het lukte niet. Ik heb daarom het resterende bedrag gewoon bij betaald. Wat bleek, kaart leeg. Ik had een kaart gekregen met een waarde van 60 euro maar kreeg er maar 40 euro voor terug. Terwijl mijn vrienden voor de cadeaubon ook 60 euro betaald hebben. Ik heb het gevoel opgelicht te zijn door wonderbox zowel wij als ontvangers, het restaurant en de vrienden die de bon voor ons kochten.
Ik heb geprobeerd in contact te komen met wonderbox. Echter geen reactie. Niet via de mail of telefoon. Een klachtenformulier invullen gaat niet op de site omdat ik hiervan na invullen steeds een foutmelding krijg. Ik vind het heel jammer allemaal. Wij hebben een mooie avond gehad in het restaurant en ook heel goed geholpen, maar al het gedoe met wonderbox geeft ons een hele dure nasmaak. helaas. Ik raad wonderbox dan ook iedereen af. Terwijl het in eerste instantie zo'n leuk cadeau leek.

Ik wil gehoord worden. Ik kan nergens mijn klacht kwijt. Tevens wil ik dat dit in de toekomst voorkomen wordt. Het restaurant, de gever en ontvanger zijn de dupe van deze praktijken. Daarnaast heeft het restaurant een plum verdient omdat we zo goed geholpen zijn. Ze wilde het resterende bedrag zelf bijleggen maar dat wilde ik niet. het was niet de schuld van het restaurant dat de kaart niet te activeren was voor het bedrag dat erop stond. Ik hoop op een reactie van wonderbox.

Beste heer/mevrouw Hendrikx,

Bedankt voor uw review.

Graag zouden wij dit natuurlijk met u oplossen, want is natuurlijk vreemd dat de bon een waarde heeft van €60,- en er maar €40,- kan worden afgeschreven door de locatie.

Zou u ons mogelijk naar service@giftforyou.nl het kaartnummer willen sturen, zodat wij kunnen uitzoeken wat hier allemaal is misgegaan. Zodra wij de reactie hebben ontvangen komen wij terug op uw verzoek. Zodat wij dit samen met u op kunnen lossen.

Wonderbox
    Geachte heer, mevrouw,
    Via klachtenkompas kreeg ik uw mail met de vraag of dat ik mijn kaartnummer kon vermelden. Bij deze mijn kaartnummer en het probleem nogmaals beschreven. Het gaat om wonderbox restaurant nummer: 606436473003, besteed op Hemelvaartsdag 30 mei j.l. bij het tolhuis in Joure. Het volgende is gebeurd. Afgelopen december ontvingen wij als cadeau een wonderbox cadeaubon restaurant. Op de site bleek de bon een waarde te hebben van 60 euro. Daar wij niet direct de bon konden besteden hebben we deze laten liggen totdat we op vakantie gingen naar Friesland. Echter na een aantal maanden, in april is dat geweest, keek ik weer op de site. Het arrangement restaurant was verdwenen en bestond niet meer. Ik ben toen op jullie site naar vergelijkbare cadeaubonnen gaan zoeken en kwam uit op de dinerbon. Deze was te besteden bij het tolhuis in Joure. Daar we daar heel graag naar toe wilde met de bon ben ik gaan mailen met het Tolhuis. Ze waren heel vriendelijk en via de mail kreeg ik te horen dat ik mijn bon bij het tolhuis voor een diner kon besteden. Het bedrag zou in vermindering worden gebracht van de rekening daar er geen speciaal menu bestond. Op de mail had ik een bevestiging van deze afspraak. Deze mail heb ik nog. Wij zijn gaan eten op 30 mei J.L. bij het Tolhuis. Hele leuke avond gehad, prachtige locatie, heerlijk eten en vriendelijke bediening. Echter bleek tijdens het afrekenen dat de bediening geen 60 euro kon afrekenen met de bon, maar 40, omdat het zo gaan om een high tea arrangement. De bediening heeft van alles geprobeerd om de bon toch te kunnen gebruiken. Uiteindelijk heeft de bediening voorgesteld om dan die 20 euro voor eigen rekening te nemen. Dat vonden wij geen goed idee. Ik vond dat we zo netjes geholpen waren en vond dat het restaurant niet hoefde op te draaien door een fout uit mijn cadeaubon. Ik heb daarom het resterende bedrag bijbetaald. Heel vervelend allemaal. Direct liep het gezellige avondje anders af dan gehoopt. Nu gaat het mij echt niet direct om die 20 euro verlies. Echter heb je toch echt het idee dat je hier opgelicht wordt door wonderbox. In eerste instantie is het arrangement weg, dan boek je iets, blijkt het iets heel anders te zijn en bij thuiskomst ben je gewoon 20 euro armer. Onze vrienden hebben 60 euro betaald voor de cadeaubon en wij hebben er dus maar 40 euro van kunnen gebruiken. Daar klopt iets echt niet helemaal. Ik wilde deze vraag graag neerleggen bij thuiskomst op de site van wonderbox, echter kreeg
    janneke
    Ik krijg bericht dat mijn klacht bijna verlopen is. Ik heb gereageerd op de vraag van wonderbox maar krijg geen antwoord terug. Weer wordt ik niet gehoord, weer wordt er niet op mij gereageerd. Dit is voor mijn gevoel steeds meer zo'n slecht bedrijf!
    Beste mevrouw Hendrikx,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben u een mail gestuurd met de vraag uw volledige nummer te ontvangen, wij kunnen namelijk zonder deze gegevens moeilijk achterhalen wat er mis is gegaan. Wij missen namelijk 7 cijfers die achter deze reeks moeten komen.

Wonderbox
    Beste wonderbox,

Sorry, ik zie inderdaad dat ik niet de volledige code heb gemaild. Bij deze heb ik de code naar u persoonlijk gemaild.
    Beste wonderbox,

Ik heb de gevraagde gegevens vorige week gemaild maar nog steeds geen nieuwe reactie ontvangen. Kunnen jullie dit alsnog doen? Ik wil zeer graag een antwoord op mijn klacht.
    Beste mevrouw Hendrikx,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben u een uitleg in de mail verzonden, mocht u de uitleg liever telefonisch hebben kunnen wij ook eventueel samen een bel afspraak maken.
    Mocht u dit op prijs stellen, ontvangen wij graag een datum en een tijd zodat wij u kunnen bellen.

Wij kunnen u dan ook verder helpen met het verder verzilveren van uw cadeau.

GiftForYou
    janneke
    Bedankt voor uw reactie in de duidelijke mail. Alles berust waarschijnlijk op een misverstand. Er is een en ander niet goed verlopen. Ik heb mijn telefoonnummer naar u gemaild om mijn vraag mondeling nogmaals toe te lichten.
    Janneke Hendrikx
    janneke
    Helaas heb ik na mijn laatste mail geen antwoord meer ontvangen. Ik zou nog heel graag een antwoord op mijn laatste mail krijgen. Ik blijf nu nog met een aantal vragen zitten. Ik heb ook het vermoeden dat het restaurant waar ik de bon gebruikt heb te kort heb gedaan zonder mijn weten. Ik wil dit graag recht trekken.
    janneke
    Nog steeds geen antwoord ontvangen!! Graag antwoord wonderbox op mijn vraag via de mail. Bedankt!
    janneke
    Het blijft stil. Geen reactie meer gehad van wonder box. Helaas. Had graag een en ander willen vragen. Maar nee, geen reactie helaas. Inmiddels het restaurant benaderd en resterende bedrag uit eigen zak bijbetaald. Kaart is weg. Dus ook volledige bedrag niet meer te gebruiken. Al met al bleek mijn kaart met waarde 60 euro uiteindelijk maar 12,50 euro te hebben opgeleverd. De rest is weg. Heel jammer allemaal.

janneke
Uiteindelijke oplossing Er is nagekeken wat er op mijn kaart nog stond. Nu bleek er zelfs maar 12,50 euro afgeschreven te zijn en had het restaurant dus maar 12,50 ontvangen van wonderbox. Ik vond dat erg vervelend en heb het resterende bedrag naar het restaurant overgemaakt. De kadokaart had ik daar gelaten omdat deze niet meer werkte voor mijn gevoel. Nu blijkt er op de kaart nog tegoed stond. Alles is weg. De kaart die 60 euro waard bleek te zijn is nu door blijkbaar mijn fout zelfs maar 12,50 euro waard geweest. Oke, ook vanuit mijn kant een vergissing. Ik vind dat wonderbox erg laks en langzaam reageerd op mijn vraag. Dat ze niks doen om zulke vergissingen in de toekomst te voorkomen. Door de onduidelijkheid bij wonderbox, veranderen van arangementen in korte tijd bijv. Is er zowel onduidelijkheid voor mij als voor het restaurant. En op deze klacht wordt niet gereageerd terwijl ik regelmatig de vraag stel of mijn gegevens achterlaat via mailcontact. Ik blijf wonderbox een bedrijf vinden dat niet aanbied