Klacht Wonen Delden: Woningbouw wil de schade die ratten in ons huis hebben aangericht niet vergoeden.

Arjen Spekschate

Door gaten in onze huurwoning zijn er ratten in huis gekomen. Deze hebben schade aangericht aan kleding en etenswaar. Na melding duurde het zeker 3 dagen voordat de gaten gedicht werden. Na 3 dagen waren alle gaten goed gedicht. Helaas is er in die tijd wel schade ontstaan door het aanvreten van etenswaar en kleding. De gaten zijn door een verbouwing ontstaan en stootgaten die te groot zijn waar ongedierte doorheen kan. De woningbouw wil de schade niet vergoeden omdat zij vinden adequaat gehandeld te hebben. In mijn ogen is dit niet het geval en mogen ratten op deze manier geen huis binnen kunnen. Wonen Delden is van mening niet verantwoordelijk te zijn en wil de schade niet vergoeden. Ze willen ook niet met een redelijke oplossing komen. Ze geven aan dat het probleem opgelost is doordat de gaten dicht gemaakt zijn en laten ons met de schade zitten.
Ik ben het hier niet mee eens. Mijn advocaat heeft ze aangeschreven maar ze blijven bij hun besluit. Ik wil een gerechtelijke procedure starten maar mijn advocaat geeft aan dat daarvan de kosten de baten niet dekken. Wat kan ik nu nog meer doen om de schade vergoed te krijgen. Het gaat om de trouwjurk van mijn vrouw, de winterkleding van mijn kinderen en wat kleding van mij en mijn vrouw.

met vriendelijke groet,

A Spekschate

Met mij wil kijken hoe we de schade gaan oplossen.

Wonen Delden is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over Wonen Delden?