Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Emotionele en materiële schade door lekkage die niet snel is opgelost door Ymere.

Assia Ely

Hieronder de klacht die ik heb gecommuniceerd met Ymere:

Beste Ymere,

Moedeloos, boos, emotioneel aangeslagen en ontzettend vermoeid schrijf ik u deze mail.

Op donderdag 29 december, 2022, constateerde ik een lekkage in één van onze slaapkamers op de bovenverdieping. Dit was een heftige lekkage dat door het rooster in de slaapkamer naar binnen sijpelde in grote hoeveelheden (zie bijlage.1). De lekkage constateerde ik om 15:50 en na het snelle schakelen van emmers onder het raam leggen belde ik Ymere om 16:00 op (zie bijlage.2). Na meer dan 18 min in de wacht te hebben gezeten, kreeg ik eindelijk een werknemer van Ymere aan de lijn. Romano was zijn naam. Gefrustreerd en wanhopig legde ik de situatie uit aan Romano, die erg onverschillig reageerde en aangaf dat hij niet binnen nu en 1 dag een monteur onze richting op kon sturen. Hij gaf aan de melding intern door te zetten en gaf daarna aan dat ik na 3 dagen telefonisch zou worden benaderd door een externe onderhoudspartij die de lekkage zou komen oplossen. Ik benadrukte nogmaals hoe ernstig de situatie was en dat de slaapkamer blank lag en ik door al mijn handdoeken heen was (zie bijlage.3). Hij gaf toen aan intern even aan een collega te vragen of er nog een manager aanwezig was en gaf aan mij binnen 5 minuten terug te bellen. Dit gebeurde niet. Ik belde Ymere vervolgens terug om 16:37 en ik kreeg Romano weer aan de lijn. (zie bijlage.4)

Romano gaf vervolgens aan dat ik dan maar moest wachten tot na 17:00, want dan zou ik iemand van de SOS dienst van Ymere aan de lijn krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Geduldig en gestresst wachtte ik 40 minuten lang, tot 17:00. Toen het zover was, belde ik Ymere nogmaals. (zie bijlage.5) Ik kreeg vervolgens een jongeman aan de lijn, genaamd Mohamed. Die gaf aan dat hij een partij aan zou sturen, maar dat hij mij geen indicatie kon geven van wanneer dit ongeveer zou zijn. Hij gaf aan dat hij mij terug zou bellen zodra de melding was doorgezet. Alweer, wachtte ik op een telefoontje af. In de tussentijd was de lekkage alleen heviger aan het worden. Om 17:49 deed ik mijn 4e telefonische melding van een hevige lekkage en Ymere gaf aan dat ik geduld moest hebben tot een monteur langs zou komen. Aangeslagen en in paniek wachtte ik de monteur af. Die om de 2 uur belde om aan te geven dat hij onderweg was. Uiteindelijk was de monteur er die avond, om 23:01. Jullie lezen het goed. Ik heb 7 uur lang in de slaapkamer moeten staan en de schade die ik kon moeten beperken.

Ik eis een oplossing/compensatie. voor alle spullen die zijn verwoest door de lekkage.

Woningbouwvereniging Ymere
    Beste meneer, mevrouw El Younoussi,

U schrijft dat u een compensatie wilt voor de schade die u heeft door de lekkage. Ik kan mij voorstellen dat dit een erg vervelende situatie is. Goed dat u contact opneemt.

Schade aan uw inboedel kunt u doorgeven aan uw inboedelverzekering
    Moet er opnieuw geschilderd worden of is er andere schade? Dan mag u dat doorgeven aan uw inboedelverzekering. U krijgt in de meeste gevallen een schadevergoeding.

Keert uw verzekering geen schadevergoeding uit?
    Dan mag u de afwijzingsbrief van uw verzekering opsturen via uw MijnYmere account. Heeft u geen MijnYmere account, dan kan u deze op onze website aanmaken. Hiermee wordt voorkomen dat de schade door Ymere en de inboedelverzekeraar wordt uitgekeerd. Ymere zal dan bekijken of de schade vergoed kan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen heeft, dan hoor ik het graag.

Medewerker Klantcontact

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?