Opgelost door Woningbouwvereniging Ymere: Het is donker in het trappenhuis

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 649761
Gebruiker
zogepiept
Datum
10 reacties

Details

Klacht

In ons trappenhuis zijn sinds een flink aantal maanden lampen die het niet meer doen. Hierdoor is het lopen op de trap in de avond best lastig/gevaarlijk.
Hoe vaak wij ook deze problemen gemeld hebben en meerdere bewoners hebben dat gedaan. Het blijft aardedonker in het trappenhuis. De V.V.E. is verantwoordelijk voor die lichten, maar de meldingen gaan via Ymere. Als de V.V.E. zijn verantwoording niet neemt moet Ymere ze daarop wijzen, Want wij zijn huurders van Ymere.

Gewenste oplossing

Ymere moet een oplossing eisen van de V.V.E.
Geboden oplossing
Er wordt eind Maart gestart met een geheel nieuw verlichtingssysteem. Met name in de flat waar ik in woon wordt alles vervangen. Het is een late reactie op al onze meldingen (de hele winter gedeeltelijk in het donker gezeten in het portiek en bij het achterhek,) maar het wordt nu aangepakt. DE VVE heeft iedereen op de hoogte gebracht van deze actie. Dus ik ben tevreden. Als die verlichting het dan ook doet natuurlijk. Maar dat weten we tegen die tijd.
Status
opgelost
Beoordeling
content

10 reacties

  1. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Beste mevrouw Van Leeuwen,

    U schrijft dat er al een aantal maanden problemen zijn met de verlichting in het trappenhuis. U schrijft ook dat meerdere bewoners dit al hebben gemeld. Wat vervelend om te horen! U vraagt of er een oplossing kan komen. Dat kan ik me heel goed voorstellen.

    Uw melding is doorgestuurd naar de afdeling Dagelijks Onderhoud van de Vereniging van Eigenaren (VvE)
    De afdeling komt binnen 10 werkdagen terug op uw vraag of verzoek.

    Is het probleem na 10 werkdagen nog niet opgelost?
    Dan wil ik u vriendelijk verzoeken om dit bij ons te melden.

    Excuses voor het ongemak. Ik wens u nog een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantcontact
  2. Auteur
    zogepiept
    Datum
    Beste Ymere

    Ik vraag mij af of het zin heeft om weer een melding naar de VVE te zenden, die ze dan vervolgens weer naast zich neerleggen. Dat is de hele tijd al zo gegaan, want we melden het , Ymere geeft het het door aan de VVE en vervolgens gebeurt er niets. Dus ons inziens moet Ymere een hartig woordje met de VVE gaan spreken waarom ze zo in gebreke blijven . En 10 dagen is ook weer erg lang hoor. Wat is er gebeurd met 3 werkdagen wachttijd. Dus goed dat jullie reageren, maar meer initiatief graag. Contact opnemen met de VVE namens jullie huurders, vragen waarom de klus niet gebeurt en dan zelf contact met ons opnemen. En vandaag nog. Elke dag dat wij hier geen licht in het trappenhuis hebben en bij het poortje is een onveilige situatie .
  3. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Beste mevrouw Van Leeuwen,

    Bedankt voor uw reactie. U vraagt waarom de reactietermijn geen 3 maar 10 werkdagen is. U vraagt ook of wij de Vereniging van Eigenaren (VvE) kunnen aanspreken. In dit bericht leest u mijn reactie.

    De reactietermijn van Ymere is uiterlijk binnen 3 werkdagen
    De Vereniging van Eigenaren (VvE) heeft een andere reactietermijn. Zij houden 10 werkdagen aan.

    Uw melding is nu ook doorgestuurd naar de Consulent Gebiedsbeheer
    De Consulent Gebiedsbeheer komt binnen 3 werkdagen terug op uw vraag of verzoek.

    Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik wens u nog een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantcontact
  4. Auteur
    zogepiept
    Datum
    Klacht is gedeeltelijk opgelost. Licht op mijn etage is gerepareerd/lichtbuis is vervangen en doet het weer. Reparateur / medebewoner flatgebouw die voor de VVE klussen doet zei dat hij niet terugkwam als het weer stuk ging. Het is te vaak stuk vooral in onze flat zegt hij. Andere lichten, bij het hek in de tuin en op etage hoger zijn niet gerepareerd.
    De VVE is ermee bezig, zegt Ymere, er gaan zaken vervangen worden, maar meer informatie krijgen wij niet over de stand van zaken. Niet wanneer er actie wordt ondernomen.
    Lichten zijn respectievelijk vanaf een jaar tot een paar maanden stuk.

  5. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Beste mevrouw Van Leeuwen,

    Bedankt voor uw reactie. U schrijft dat de verlichting is gerepareerd. Verder weet u niet wanneer er nog meer actie wordt ondernomen. Hieronder geef ik u meer informatie.

    De VvE zal hiermee aan de slag gaan
    Helaas is er op dit moment geen duidelijkheid wanneer er actie wordt ondernomen. Mocht de verlichting weer stuk gaan, dan horen wij dat graag.

    Ik wens u voor nu een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantcontact
  6. Auteur
    zogepiept
    Datum
    Beste Ymere

    Ik schrijf niet dat de verlichting is gerepareerd, ik schrijf dat 1 lamp is gemaakt op de etage waar ik woon en op de etage boven mij de verlichting al een jaar stuk is. En dat de lamp bij het hek nog altijd niet gemaakt is. Waardoor je in het donker het slot niet kunt vinden van het hek. En ik vind het vreemd dat de VVE geen verantwoording schuldig is over een termijn waarbinnen ze een probleem als dat gaan oplossen.
    Ik vind dat Ymere hierover een uitspraak moet afdwingen van de VVE. Dat licht boven is al zowat een jaar stuk. Het licht bij het hek maanden. En zo zijn er meer zaken die op achterstallig onderhoud wijzen. Ymere moet namens zijn huurders en dat zijn er in dit gebouw meer dan kopers om duidelijkheid vragen. Zo krijg je heel veel onduidelijkheid en uitstel van reparaties zonder dat wij weten wanneer er iets gaat gebeuren. Leuk dat de VVE er over gaat vergaderen. Schandalig dat ik telkens in de pen moet klimmen zodat Ymere en de VVE in beweging komen en dat er geen enkel bericht komt over wanneer het dan opgelost gaat worden. Als ik niet geprotesteerd had was het gewoon zo doorgegaan. Wij melden dat lichten kapot zijn en horen gewoon helemaal niets terug. Wat een raar soort macht heeft die VVE dan dat die geen enkele verantwoording hoeft af te leggen over reparaties die niet gebeuren ?
  7. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Beste mevrouw Van Leeuwen,

    Bedankt voor uw reactie. U schrijft dat de rest van de verlichting nog niet is gerepareerd. Dit heb ik verkeerd begrepen. Mijn excuses daarvoor.

    Ik heb uw melding bij de afdeling gebiedsbeheer neergelegd
    Ik kan mij voorstellen dat u graag meer informatie wilt. De afdeling gebiedsbeheer neemt binnen drie werkdagen contact met u op.

    Ik wens u nog een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantcontact
  8. Auteur
    zogepiept
    Datum
    Dhr. Driessen die Ymere/VVE behartigt en waar ik mee in gesprek gegaan ben legt het neer bij het bestuur van het VVE...en mevrouw Scheefhals die vergadert met VVE namens Ymere weet er ook van. En zo weet iedereen ervan ,en is nog steeds alleen het licht op mijn etage gemaakt. Die op een etage hoger is een jaar kapot en in de tuin/toegangshek een aantal maanden. Ben benieuwd hoe het verder gaat...ik heb nog nooit meegemaakt dat reparaties zo lang duren..in de tijd dat Ymere gewoon aan ons verhuurde waren er niet dit soort problemen. Is er een samenwerkingsprobleem want die achterstallige onderhoudsproblemen zijn er sinds de V.V. E. meedoet ?
  9. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Beste mevrouw Van Leeuwen,

    Bedankt voor uw reactie. U wilt graag weten wat het vervolg is voor de reparatie van de verlichting. Hieronder geef ik u meer informatie.

    Uw vraag is opnieuw bij de afdeling gebiedsbeheer neergelegd
    Zij nemen weer binnen drie werkdagen contact met u op. Mijn excuses voor het ongemak.

    Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht u nog andere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantcontact
  10. Auteur
    zogepiept
    Datum
    Heb contact gehad met mevrouw Scheefhals, de gebiedsbeheerder van Ymere die met V.V.E. vergadert namens Ymere.
    Ze vindt ook dat reparaties niet eindeloos uitgesteld kunnen worden omdat er over de aanpak vergaderd moet worden en ze gaat er wat aan doen. Als ik over twee weken niks zie van adequate reparaties mag ik haar bellen. Ben ik mee akkoord.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen