Opgelost door Woningbouwvereniging Ymere: Nalatigheid, onzorgvuldigheid

# 191219
Lauwers

Sinds oktober 2016 is bij mij het waterverbruik niet meer als vast onderdeel van de huur opgenomen maar zijn Waternet en Ymere overeengekomen dat Waternet voortaan de facturering van het waterverbruik doet.
In de aankondiging dat dit zou gaan gebeuren is met geen woord gerept over mogelijke prijs veranderingen van het water. Het bedrag dat Ymere per oktober 2016 in mindering heeft gebracht op de totale huur is 9.89. Het bedrag dat Waternet in rekening brengt in oktober 2016 is 12.26 Een verschil van 2.37 Dat is op jaarbasis meer dan 25 euro.

Ymere reageert aan de telefoon dat ik me bij Waternet moet vervoegen. Als ik ze aanspreek op nalatigheid en onzorgvuldigheid inzake de informatie die verstrekt is voorafgaand aan de verandering, geven ze niet thuis en beschouwen ze zichzelf niet als een van de partijen die ik als huurder mag aanspreken op deze vreemde gang van zaken.

Ik wil dat het bedrag dat door waternet in rekening wordt gebracht identiek is als het bedrag dat ik voorheen betaalde. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wil ik een specificatie van de verhoging en een verklaring waarom hetzelfde water met hetzelfde verbruik nu ineens 2.37 per maand meer moet kosten. Daarnaast wil ik de rechtmatigheid van deze prijsopdrijving getoetst.

woningbouwvereniging Ymere
    Beste meneer Lauwers,

Erg vervelend dat u zo ontevreden bent over de overstap naar waternet en hoe dit is gecommuniceerd.

Ik heb uw klacht doorgezet naar mijn collega's van onze afdeling klachten & procesverbetering. Zij nemen contact uiterlijk maandag voor 7 uur 's avonds contact met u op hierover.

Groeten, Ruben

Lauwers
    Ymere heeft gereageerd en in een email toegelicht hoe een en ander is verlopen en waar het verschil uit voortkomt. Hiermee is voor mij helder geworden dat de nieuwe situatie er een is waarover ik geen klacht meer heb.
    woningbouwvereniging Ymere
    Beste meneer Lauwers,

Fijn om dit te lezen en bedankt voor uw terugkoppeling. Een fijne avond toegewenst.

Groeten, Jort
    ok

Lauwers

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?