Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Onrecht - zonder geldige reden woning afgewezen.

Ano Niem

Dit is een aanvulling op mijn ingediende klacht d.d. 08-03-2018 via de klachtenformulier op de website van Ymere.
Op 23 februari jl heb ik een voorlopige aanbieding gekregen op een 3kamer woning te Amsterdam met de mededeling om documenten in te leveren vóór woensdag 28 februari 2018. Op maandag 26 februari jl leverde ik alle documenten compleet aan op kantoor Ymere te Amsterdam bij dhr [naam verwijderd door moderator]. Vervolgens krijg ik een mail op maandag 5 maart jl om 17:30u van Ymere met de mededeling dat ik aanvullende documenten moet aanleveren binnen 24 uur anders vervalt mijn aanbod, nl mijn hystorische uitreksel (terwijl dit alleen aangeleverd dient te worden als woningzoekende niet in Amsterdam verblijft - dit staat ook duidelijk in de eerste mail die ik van Ymere heb gekregen) & de specificaties dec/feb (die ik al eerder heb aangeleverd aan de balie op 26 februari), ook dit heb ik voor de tweede keer ingeleverd aan de balie van Ymere.
Om vervolgens vandaag 08-03-2018 een telefoontje te ontvangen van dhr [naam verwijderd door moderator] van Ymere omstreeks 12:12u met nummer 088-98940xx dat de woning mij wordt afgewezen om het feit dat ik (als alleenstaande ouder) twee kinderen heb en een 3kamer woning te klein is, dus kan ik niet met mijn 2 kinderen die 14 en 17 jaar zijn in een 3kamerwoning wonen. Mijn urgentie verloopt in Mei 2018. Mijn oudste kind wordt binnenkort 18 jaar en wilt graag op kamers wonen in de nabije toekomst. Is het dan niet zonde en oneerlijk tegenover andere woningzoekende om dan in een 4 kamer woning te zitten met 1 kind in de gespannen woningmarkt die Amsterdam kent? Dhr [naam verwijderd door moderator] heeft mij telefonisch gezegd dat het zijn mening is en dat hij daar niet op terug zal komen.
Morgen span ik een kort geding aan tegen Ymere. Wordt vervolgt!

Woningbouwvereniging Ymere
    Beste mevrouw [naam verwijderd door moderator],

Bedankt voor de aanvulling op uw klacht. U heeft deze ook per WhatsApp en email naar ons opgestuurd. Ik heb de aanvulling doorgestuurd naar mijn collega's van de klachtenafdeling. Zij nemen vandaag nog contact met u op.

Izi Hitimana
    Klantcontact Agent

Anderlechtlaan 200, 1066 HL Amsterdam
    Postbus 90465, 1006 BL Amsterdam

T 088 000 89 00
    WhatsApp 06 13 22 12 20

Ano Niem

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?