Klacht Woningbouwvereniging Ymere: Onrechtvaardige dubbele berekening Huurservicekosten (teruggave).

Klachtnummer
# 294492
Gebruiker
L.S.M. Draaijers
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Teruggave Servicekosten YMERE is onrechtvaardig geregeld. Eigenlijk betalen wij als huurders dubbel voor een product, dat "verplicht" moet worden afgenomen. Het probleem zit hem in de "verplichte Administratiekostenberekening"

Zie berichtgeving Ymere:
-----------

Let op: betaalt u de huur met een automatische incasso en moet u bijbetalen voor de servicekosten? U moet dan zelf het bedrag aan ons overmaken. De afrekening servicekosten schrijven wij niet automatisch af.

U betaalt altijd administratiekosten
De administratiekosten voor de afrekening zijn een percentage van de kosten op de afrekening, met een minimum van €7,50. Ook als u geld terugkrijgt of als de afrekening heel laag is, moet u toch administratiekosten betalen. De percentages en het minimumbedrag zijn beleid van de Huurcommissie.

Niet eens met de afrekening?
Bent u het niet eens met uw servicekosten of de afrekening? Neem dan contact met ons op. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u een uitspraak vragen van de Huurcommissie.

Let op: ook als u het niet eens bent met de servicekosten of de afrekening, is het belangrijk dat u wel betaalt. Alleen de Huurcommissie en Ymere kunnen beslissen dat u minder gaat betalen of geld terugkrijgt.

In uw huurspecificatie staat waar u voor betaalt
Waar u servicekosten voor betaalt, staat in de huurspecificatie. U heeft deze nodig voor bijvoorbeeld kwijtschelding van gemeentelijke belastingen of de aanvraag huurtoeslag. U krijgt elk jaar een huurspecificatie bij de brief over de huurverhoging. U kunt ook een huurspecificatie aanvragen.

Hulp nodig?
WhatsApp: 06 13 22 12 20
Telefoon: 088 000 89 00
Contactformulier
Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur
Pagina afdrukken
Snel naar:
Servicekosten
Betaalmogelijkheden
Huurachterstand
Verzoek om huurverlaging
Huurverhoging
Nieuws Werken bij Ymere Over Ymere Klachten Site

De oplossing

Ymere dwingen van deze dubbele heffing af te laten zien, evt. via juridische weg, indien Ymere niet uit eigen wil wenst te handelen.

Hier is vast wat jurisprudentie, die via internet gevonden kan worden.
Zie bijlage.

1 reactie

  1. Auteur
    Woningbouwvereniging Ymere
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw Draaijers,

    Wij hebben uw klacht in goed orde ontvangen. Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling Klachten en Procesverbetering. Zij zullen uiterlijk morgen vóór 19.00 uur contact met u opnemen hierover. Ik sluit daarom uw klacht via het Klachtenkompas af. Wij nemen uw klacht intern verder in behandeling.

    Met vriendelijk groet,

    Souhaila
    Medewerker Klantcontact

Ook een klacht indienen over Woningbouwvereniging Ymere?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen